چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

با حضور نمایندگان سه تشکل تهرانی؛

«شورای اصناف تئاتر» اعلام موجودیت کرد!

شورای اصناف تئاتر

سینماپرس: با حضور نمایندگان سه صنف تئاتری؛ شورای اصناف تئاتر تشکیل شد.

به گزارش سینماپرس، شورای اصناف تئاتر با حضور نمایندگان سه صنف رسمی و مستقل تئاتر برای هماهنگی بیشتر در زمینه‌ی اجرای قوانین، تنظیم قراردادها، امور حقوقی و اجتماعی و رفاهی اعضا، افزایش قدرت صنفی و همچنین جلوگیری از موازی‌کاری و تخلف‌های صنفی تشکیل شد.

در این شورا نمایندگانی از صنف‌های رسمی تئاتر (انجمن هنرمندان تئاتر شهر تهران، انجمن هنرمندان تئاتر کمدی شهر تهران و انجمن مدرسان تئاتر استان تهران) حضور دارند و «بهزاد خاکی‌نژاد» به عنوان نماینده‌ی شورا برای حضور در فضاهای صنفی، برنامه‌ریزی مشترک و ساماندهی سیاست‌های اجرایی انتخاب شده است.

شورای اصناف تئاتر بر اساس ماده ۲۵ اساسنامه انجمن‌های وزارت کار با هدف پیوستگی انجمن‌های صنفی و افزایش کارایی آن‌ها، شکل گرفته و جنبه مشارکتی و مشورتی دارد و تصمیم‌های این شورا با تصویب هیات مدیره انجمن‌های زیرمجموعه، اجرایی خواهد شد.

در صورت تشکیل صنف‌های رسمی دیگر در حوزه‌ی تئاتر، این شورا با حضور نمایندگان صنف‌های آتی، گسترش خواهد یافت.

گفتنی است گروه‌ها، انجمن‌ها و موسسه‌هایی که دارای مجوز صنفی نیستند و به صورت فرهنگی و هنری مستقل یا وابسته فعالیت می‌کنند، انجمن‌های غیرتئاتری و همچنین انجمن‌های صنفی بدون اعتبار و وجاهت حقوقی که امکان تمدید مجوز و مجمع عمومی و انتخابات قانونی را ندارند، در این شورا حضور نخواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.