سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

در خواست «جامعه صنفی تهیه‌کنندگان» از «رئیس سازمان سینمایی»؛

با تعیین هیات کارشناسی روند غیرقانونی و استمرار تخلفات گسترده «اتحادیه تهیه‌کنندگان» را مانع شوید!

جامعه صنفی اتحادیه تهیه‌کنندگان

سینماپرس: جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران درباره اتفاقات اخیر اتحادیه تهیه‌کنندگان به رییس سازمان سینمایی وزارت ارشاد نامه نوشت.

به گزارش سینماپرس، جامعه صنفی تهیه کنندگان فیلم سینمایی طی نامه‌ای به محمد خزاعی درباره تخلفات گسترده اتحادیه تهیه‌کنندگان هشدار داد.

در متن این نامه آمده است:

«برادر ارجمند جناب آقای محمد خزاعی

معاون محترم وزیر و رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سلام و احترام

مستحضرید که اتحادیه تهیه‌کنندگان با هدف سامان بخشی و ایجاد وحدت رویه در امور صنف تهیه‌کنندگان تشکیل شده است و از آنجایی که اساس و مقتضای شکل‌گیری این نهاد برون داد آرا تجمیع شده چهار صنف تهیه‌کنندگان سینما بوده، لذا حذف هر کدام از ارکان چهارگانه به منزله انحلال اتحادیه تهیه‌کنندگان تلقی می‌گردد.

آنچه که متاسفانه همکاران کوشا و خدوم مان در اتحادیه تهیه‌کنندگان در ماه‌های اخیر انجام داده‌اند از برگزاری مجمع عمومی اتحادیه در تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ و به تبع آن حضور در مجمع عمومی خانه سینما، معرفی نماینده برای انتخابات هیات مدیره خانه و ایضاء معرفی نماینده برای حضور در شورای پروانه ساخت، بدلیل حذف غیرقانونی جامعه صنفی از اتحادیه تهیه‌کنندگان، اساسا فاقد هرگونه وجاهت قانونی و جامعیت بوده و قاعدتا تمامی مصوبات مترتب بر آن باطل و مبطل اقدامات بعدی نیز می‌باشد. بنابراین از منظر حقوقی و صنفی بنا به دلائل فوق الذکر امروز نماینده حاضر در شورای پروانه ساخت و نماینده حاضر در هیات مدیره خانه سینما هیچکدام مشروعیت نمایندگی اتحادیه تهیه‌کنندگان را نداشته و استمرار حضور آنها زمینه را برای ابطال قانونی مصوبات آن 2 نهاد فراهم می آورد.

مکررا در نامه‌هایی جداگانه به هیات مدیره وقت خانه سینما و جنابعالی عواقب و تبعات حقوقی و زیان بار این اقدامات مخرب و انحصارطلبانه در اتحادیه تهیه کنندگان را یادآوری کرده‌ایم که متأسفانه همچون سایر امور با بی‌اهمیتی، مشمول مرور زمان و به فراموشی سپرده ‌شده ‌است، ولی این بار به جهت مسئولیت صیانت از اعتبار و حیثیت بالغ بر ۶۰ درصد تهیه‌کنندگان سینما که به عضویت جامعه صنفی درآمده اند، برخود تکلیف می دانیم تا از تمامی ظرفیت های قانونی برای استیفاء حقوق حقه اعضاء که در یک لجاجت کودکانه و خیره سری صنفی زایل شده، دفاع کرده و همکاران صنفی مان را متوجه این مهم نماییم که سکوت و همراهی و مشارکت جامعه صنفی تاکنون از باب حسن نیت برای کلیت سینما و امنیت شغلی همکارانمان در سینمای ایران بوده که متأسفانه در حصار تنگ نظری‌ها و منافع شخصی نادیده انگاشته شده است.

علیهذا در گام نخست، بدینوسیله از جنابعالی تقاضا داریم تا با تعیین هیات کارشناسی روند غیرقانونی طی شده را بررسی و استمرار تخلفات گسترده اتحادیه تهیه‌کنندگان که بدون شک منشاء خسارات فراوان به سینمای ایران بوده را مانع شوید. امید است نتیجه این هیات کارشناسی ما را مصون از رجوع به نهادهای قضایی نماید.

هیات مدیره جامعه صنفی تهیه کنندگان فیلم سینمایی»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.