سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

پیام «وزیر ارشاد» به «پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر»؛

اسماعیلی: هنرهای تجسمی می‌تواند در شکل‌گیری روحیه نشاط، امید و پالایش باورهای عمومی نقشی کلیدی را ایفا کند

گردهمایی مستندسازان با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نوشت: این جشنواره که برآمده از فجر شکوهمند انقلاب اسلامی است، فرصتی یگانه برای بروز و ظهور جلوه‌های ناب هنر اسلامی ـ ایرانی است که همچون گوهری رخشان بر تارک تاریخ نقش بسته و هر روز بالنده‌ و پربارتر می‌شود.

به گزارش سینماپرس، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به این جشنواره آمده است: «گذشتگان ما هنر را مایه صیقل روح و جان و وسیله تقرب به حق و معبود می‌دانستند که هنرمند در مسیر آفرینش اثرش صاحب خصلت نیک‌مردی، فتوت و فضیلت می‌شود و از این‌ روست که هنرمند مسلمان با ساخت و خلق هر اثر هنری به مراتبی از ارزش‌های والای انسانی نائل می‌شود و در میان هنرها این هنرهای تجسمی بود که برای هزاران سال این امر مهم را برعهده داشت.

هنرهای تجسمی ایران اسلامی از سابقه‌ای دیرین و درخشان در جهان برخوردار بوده و شایسته اهتمام، تعالی و قدرشناسی مضاعف است. رفع دغدغه‌های هنرمندان ارجمند این عرصه و تسهیل شرایط فعالیت به‌ منظور رونق اقتصاد هنر و خلق آثار فاخر از سوی ایشان برای ارائه به انبوه مشتاقان وادی فرهنگ و معرفت، گامی اساسی و ضروری به‌ شمار می‌آید.

بی‌شک هنرهای تجسمی می‌تواند در شکل‌گیری روحیه نشاط، امید و پالایش باورهای عمومی نقشی کلیدی را ایفا کند. کسانی که در ساخت و پرداخت این هنر می‌کوشند، برغم همه کاستی‌ها و دشواری‌ها، هرگز رسالت اجتماعی خطیر خویش را از یاد نبرده‌اند. اکنون از فرصت استفاده کرده و عزم راسخ خود و همه همکارانم در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم را برای همراهی و حمایت از اصحاب شریف هنرهای تجسمی ایران اسلامی ابراز می‌دارم.

جشنواره هنرهای تجسمی فجر که برآمده از فجر شکوهمند انقلاب اسلامی است، فرصتی یگانه برای بروز و ظهور جلوه‌های ناب هنر اسلامی ـ ایرانی است که همچون گوهری رخشان بر تارک تاریخ نقش بسته و هر روز بالنده‌ و پربارتر می‌شود.

مایه خشنودی است که جشنواره پانزدهم کوشیده است تا بیش از همیشه در مسیر تحقق عدالت فرهنگی گام بردارد. برگزاری جشنواره در ۳۲ استان کشور، حضور نسل‌های مختلف هنرمندان از شهرها، شهرستان‌ها و اقلیم‌های مختلف در کنار یکدیگر، برنامه‌ریزی برای شناسایی و معرفی استعدادهای نوظهور و بهره‌برداری از سرمایه عظیم هنرهای تجسمی به ‌منظور نمایش دستاوردها و مصادیق رشد و پیشرفت ایران اسلامی، از جمله ظرفیت‌های ارزنده‌ای است که می‌تواند از رهگذر برگزاری این جشنواره هنری تحقق یابد.

بار دیگر از فرصت استفاده کرده و خالصانه‌ترین سلام‌ها و درودها را بدرقه راه هنرمندان حاضر در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر می‌نمایم. همچنین مراتب تشکر و قدردانی خود را از زحمات و تلاش‌های تمامی دست‌اندرکاران جشنواره پانزدهم اعلام نموده و دست یکایک عزیزان را به گرامی می‌فشارم. امیدوارم با همراهی و همدلی آحاد هنرمندان پهنه پرشکوه هنرهای تجسمی کشور، اهالی این هنر گرانقدر به جایگاهی والا و شایسته نام میهن عزیزمان ایران دست یابند.»

پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر هفتم بهمن با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزیر، عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس میرهاشمی دبیرکل، سیدمصطفی زراوندیان دبیر بخش تجسم هنر (فجر استان‌ها) این دوره از جشنواره، جمعی از دبیران، داوران، هنرمندان، اساتید و پیشکسوتان در قالب نمایش ۴۴۰ اثر منتخب از ۲۷۴ هنرمند در موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شد.

نمایش آثار منتخب هنرمندان حاضر در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا ۲۸ بهمن امسال ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان برای دیدن این آثار می‌توانند همه‌ روزه به جز روزهای ۱۵ و ۲۲ بهمن از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به موسسه فرهنگی هنری صبا به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، فرهنگستان هنر مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.