پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

تهیه کننده سینما از لزوم توجه به سینمای استراتژیک می گوید؛

اصغری: تمام تلاش مان را کردیم که «شماره ده» بتواند نسل جوان سخت پسند را به سمت خود جذب کند

ابراهیم اصغری در اولین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما که با فیلم سینمایی «شماره ده» به کارگردانی حمید زرگرنژاد در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: «شماره ده» قصه ای است که ماحصل حدود ۲-۳ سال تحقیق و پژوهش آقای زرگرنژاد و بر اساس خاطرات اسرای هشت سال دفاع مقدس تولید شده و ما تمام تلاش مان را کردیم که این فیلم بتواند نسل جوان سخت پسند را به سمت خود جذب کند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «تک تیرانداز» و «اشنوگل» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: قصه «شماره ده» برای مخاطب قطعاً جذاب است. ما در بحث تولید سعی کردیم اجرای متفاوتی داشته باشیم تا اثر بتواند با مخاطبان از همه طیف های فکری و فرهنگی ارتباط برقرار کند.

وی سپس با اشاره به اهمیت سینمای استراتژیک خاطرنشان کرد: فیلم های استراتژیک علاوه بر فیلمنامه در بحث اجرایی هم بسیار اهمیت دارند. این نوع فیلم ها اجرای خوب می خواهند تا بتوانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند.

اصغری یکی از امتیازات «شماره ده» را انتخاب خاص بازیگران دانست و در این باره اظهار داشت: مجید صالحی، حسام منظور، سیامک صفری، مهدی زمین پرداز، بهرنگ علوی، احمد کاوری و... از جمله بازیگران این فیلم هستند.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور ما بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این است که خیلی از مسائل به خصوص اتفاقات مهم تاریخی و سیاسی کشور برای مردم تبیین نشده اند تصریح کرد: مردم به ویژه نسل جوان باید از گذشته آگاه باشند اما متأسفانه به دلیل کم کاری شدید در حوزه فرهنگی کشور این اتفاق آنطور که شایسته است رخ نداده و این مسأله یکی از آسیب های مهم کشور محسوب می شود.

وی متذکر شد: تبیین خیلی اهمیت دارد و به همین علت است که حضرت آقا بارها روی مسأله جهاد تبیین تأکید ویژه داشته اند. ما باید مقوله مهم جهاد تبیین را جدی بگیریم و اسطوره ها و قهرمانان ملی خود را به درستی معرفی کنیم و دستاوردهای ارزشمند آن ها را در قالب آثار هنری به یاد مردم بیاوریم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «قرارمون پارک شهر» و «پنجشنبه آخر ماه» تأکید کرد: همه کسانی که جان دادند باید به مخاطب امروزی معرفی شوند؛ قهرمانان کشور می توانند الگوی بسیار مناسبی برای نسل جوان باشند و این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که ما این قهرمانان را بدون اغراق و شعار و درست همانطور که بودند به تصویر بکشیم تا برای مردم باورپذیر باشند. مردم باید بدانند برای اینکه کشورمان امروز به اینجایی که هست برسد چه کسانی زحمت کشیده اند و تلاش کرده اند.

اصغری در پاسخ به این پرسش که فکر می کنید «شماره ده» در چه بخش هایی شانس کاندیداتوری و گرفتن سیمرغ دارد گفت: این مسأله ای است که داوران باید آن را ارزیابی و قضاوت کنند اما فیلمنامه، کارگردانی، فیلمبرداری، طراحی صحنه و بازیگران این فیلم شانس کاندید شدن دارند؛ بچه های فنی و سایر عوامل فیلم نیز زحمات بسیاری کشیدند تا «شماره ده» به ثمر نشست و امیدوارم همه مزد زحمات شان را به خوبی بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.