شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷

در هشتمین روز از «چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر»؛

«مضحکه عجایب‌المخلوقات» در سالن اصلی تئاتر شهر/«تالار وحدت» پذیرای «مدق‌الحناء» می‌شود

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

سینماپرس: هشتمین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان ۱۸ اثر نمایشی در بخش‌های خیابانی و صحنه‌ای می‌شود.

به گزارش سینماپرس، روز شنبه ۸ بهمن و در هشتمین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، ۸ اثر نمایشی در بخش صحنه‌ای و ۱۰ اثر نمایشی در بخش خیابانی جشنواره اجرا می‌شوند.

در این روز تالار وحدت در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ پذیرای نمایش «مدق‌الحناء» به نویسندگی عباس الحایک و کارگردانی یوسف البلوشی از عمان با مدت زمان ۶۵ دقیقه می‌شود.

همچنین مجموعه تئاتر شهر با سالن اصلی خود میزبان نمایش «مضحکه عجایب‌المخلوقات» به نویسندگی و کارگردانی هادی کیانی از خمینی شهر با مدت زمان ۱۱۰ دقیقه است که در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ روی صحنه می‌رود.

سالن چهارسوی تئاتر شهر هم در هشتمین روز جشنواره تئاتر فجر در ۲ نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ میزبان نمایش «شاید باران شدی» به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی مرتضی نجفی از قزوین است که با مدت زمان ۷۵ دقیقه اجرا می‌شود.

نمایش «کشتن تن» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی محمدی دوست از فارسان با مدت زمان ۴۰ دقیقه، اثری است که در ۲ نوبت ۱۷ و ۱۹ در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

سالن قشقایی تئاتر شهر هم در ۲ نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ پذیرای نمایش «سم‌زدایی» به نویسندگی و کارگردانی ندا قربانیان از کرج با مدت زمان ۴۵ دقیقه می‌شود.

در روز هشتم جشنواره، سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ میزبان نمایش «قطار باقوره» به نویسندگی و کارگردانی ایاد الریمونی از اردن با مدت زمان ۴۰ دقیقه است.

در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر نیز در ۲ نوبت ۱۶ و ۲۰:۳۰، نمایش «آسمان پا به ماه» به نویسندگی و کارگردانی سعیده آجربندیان از تهران با مدت زمان ۶۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.

تالار حافظ هم در هشتمین روز جشنواره میزبان نمایش «دختران» نوشته علی دل‌پیشه و کارگردانی مشترک علی دل‌پیشه و کیانوش ایازی از تهران با مدت زمان ۷۰ دقیقه می‌شود.

روز شنبه ۸ بهمن در بخش خیابانی جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر نیز در پهنه رودکی به ترتیب نمایش‌های «مام» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار از تبریز با مدت زمان ۲۰ دقیقه ساعت ۱۴، «بی‌وقتی» نوشته محمدرضا جعفری لفوت و کارگردانی آدینه حریم‌نژاد از اصفهان با مدت زمان ۲۵ دقیقه ساعت ۱۴:۳۰، «هیبت» به نویسندگی و کارگردانی عبدالله بهادری از لنگرود با مدت زمان ۲۵ دقیقه ساعت ۱۵، «پرسه در نیاز» به نویسندگی و کارگردانی سحر محسنی کیاسری از ساری باا مدت زمان ۲۵ دقیقه ساعت ۱۵:۳۰، «پارادوکس» به نویسندگی و کارگردانی مالک آبسالان از دهلران با مدت زمان ۲۵ دقیقه ساعت ۱۶، «نبودن برای بودن» به نویسندگی و کارگردانی سوران حسینی از مریوان با مدت زمان ۲۵ دقیقه ساعت ۱۶:۳۰، «دردسرهای یک موجود موذی» به نویسندگی محسن عالم‌زاده و کارگردانی مهسا دهقانی از یزد با مدت زمان ۲۰ دقیقه ساعت ۱۷، «بازین به نویسندگی و کارگردانی علیرضا قاسمی از بناب با مدت زمان ۲۵ دقیقه ساعت ۱۸ و «صداهای خوابیده در خاک» به نویسندگی و کارگردانی امیر امینی از لاهیجان با مدت زمان ۳۲ دقیقه ساعت ۱۸:۳۰، اجرا می‌شوند.

همچنین ساعت ۱۱ ایوان انتظار متروی ولی‌عصر (عج) میزان اجرای نمایش خیابانی «پلاسما» به نویسندگی و کارگردانی سعید بادینی از زاهدان با مدت زمان ۳۵ دقیقه است.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری کوروش زارعی از ۲۵ دی تا ۱۱ بهمن برگزار می‌شود.

نظرات

  • فرید ۱۴۰۱/۱۱/۰۹ - ۰۹:۳۸
    0 0
    تئاتر مضحکه عجایب المخلوقات واقعا ً ملقمه ای بود از ضعفهای شکلی و محتوایی. گاهی خجالت کشیدم از کسانی که همراه من بودن. از شوخی های پایین تنه ای و کلامی و رقاصی گرفته تا یکنواختی داستان و دکور و لباس و بازیهای ضعیف. برای تئاتر کشورم واقعاً متاسفم ...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.