سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

وزیر ارشاد:

ساختار دبیرخانه صیانت از زبان فارسی باید تغییر کند/تغییر جدی در «پاسداشت زبان فارسی» به وجود می‌آوریم!

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت ایجاد تغییر جدی در موضوع پاسداشت زبان فارسی گفت: ساختار دبیرخانه صیانت از زبان فارسی باید تغییر و در رسیدگی به حوزه تخلفات ورود و به موارد رسیدگی کند.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی در نشست اعضای شورای پاسداشت زبان فارسی که سه‌شنبه چهارم بهمن ۱۴۰۱ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد به اهمیت توجه به حوزه زبان فارسی تاکید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنوز به وضعیت مطلوبی از نظر زبان فارسی نرسیده ایم، ادامه داد: زبان فارسی آسیب زیادی دیده و وظیفه داریم این وضعیت را به وضعیت قابل قبول تغییر دهیم، باید برای بهبود شرایط پاسداشت زبان فارسی تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کاستی‌های زیادی در حوزه پاسداشت زبان فارسی وجود دارد، افزود: کاستی‌هایی که در سطح شهر می‌بینیم، تناسبی با این مسائل ندارد. تغییر جدی در موضوع پاسداشت زبان فارسی به وجود می‌آوریم، ساختار دبیرخانه صیانت از زبان فارسی باید تغییر و در رسیدگی به حوزه تخلفات ورود و به موارد رسیدگی کند.

فرهنگستان زبان فارسی باید بیشتر پشتیبانی کنند

اسماعیلی با اعلام آمادگی کامل برای تقویت ساختار دبیرخانه، توضیح داد: فرهنگستان زبان فارسی باید بیشتر پشتیبانی کنند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه اجرا بر اعمال موارد تصویب شده در فرهنگستان تلاش خواهد کرد.

به گفته وی پیش از این نوشتن نام خودرو به لاتین افتخار بود اما این روزها با همکاری بخش‌های مختلف در نگارش نام فارسی با رسم‌الخط فارسی تلاش می‌شود. همچنین در تبلیغات شهری، سازمان صدا و سیما و بخش‌های دیگر تلاش شده‌است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.