دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰

بنابر اعلام سامانه جامع رسانه‌های کشور؛

۱۹۰۵ نفر از «اصحاب رسانه» در انتظار دریافت «وام خرید کالا»

پول شویی در سینمای ایران

سینماپرس: بنابر اعلام سامانه جامع رسانه‌های کشور، تاکنون و در شرایطی که ۵ روز تا پایان مهلت مقرر باقی است، ۱۹۰۵ نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه سراسر کشور نسبت به ثبت درخواست خود برای دریافت وام خرید کالای ایرانی اقدام کرده‌اند.

به گزارش سینماپرس، طبق تفاهم‌نامه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت در خصوص اعطای وام خرید کالای ایرانی به اصحاب رسانه؛ خبرنگاران، صاحبان امتیاز و مدیران مسوول رسانه‌ها می‌توانند با مراجعه به حساب کاربری خود در سامانه جامع رسانه‌های کشور (بخش خبرنگاران/ درخواست‌های روزنامه‌نگاری) نسبت به ثبت درخواست برای بهره‌مندی از این تسهیلات اقدام کنند.

خبرنگارانی که در سامانه جامع رسانه‌های کشور دارای پرونده خبرنگاری تایید و بروزرسانی شده در ۶ ماه اخیر هستند؛ تا پایان دی ماه فرصت دارند درخواست خود را ثبت کنند.

*ثبت نام ۱۹۰۰ نفر از اصحاب رسانه

از مجموع ۱۹۰۵ متقاضی که تاکنون برای دریافت وام خرید کالا ثبت‌نام کرده‌اند، استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و لرستان به‌ترتیب با ۸۱۱، ۸۶ و ۸۵ متقاضی، بیشترین و استان‌های چهارمحال و بختیاری، سمنان و خراسان جنوبی با ۹، ۹ و ۵ متقاضی، کمترین تعداد متقاضیان دریافت وام خرید کالا را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین براساس آخرین آمار ارائه شده، ۱۲۰۵ نفر از متقاضیان دریافت این تسهیلات را مردان و ۷۰۰ نفر آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

طبق تفاهم‌نامه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت در خصوص اعطای وام خرید کالای ایرانی به اصحاب رسانه؛ خبرنگاران، صاحبان امتیاز و مدیران مسوول رسانه‌ها تا پایان دی‌ماه فرصت دارند با مراجعه به حساب کاربری خود در سامانه جامع رسانه‌های کشور (بخش خبرنگاران/ درخواست‌های روزنامه‌نگاری) نسبت به ثبت درخواست برای بهره‌مندی از این تسهیلات اقدام کنند.

خبرنگارانی که در سامانه جامع رسانه‌های کشور دارای پرونده خبرنگاری تایید و بروزرسانی شده در ۶ ماه اخیر هستند، تا پایان ماه جاری می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

این تسهیلات در مبالغ ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی و برای خرید کالای صرفاً ایرانی با ۵ درصد تخفیف به اصحاب رسانه قابل پرداخت است.

بنابر این گزارش، نرخ سود وام با بازپرداخت سه ساله ۱۸ درصد محاسبه خواهد شد.

همچنین تضامین لازم برای وام ۳۰ میلیون تومانی سفته دیجیتال و برای وام ۵۰ میلیونی سفته دیجیتال به‌همراه یک ضامن کارمند (قراردادی، پیمانی و یا رسمی) و یا نامه کسر از حقوق وام‌گیرنده خواهد بود.

فرآیند ثبت نام و تخصیص وام کالا به اصحاب رسانه پس از ارسال فهرست اسامی متقاضیان واجد شرایط به وزارت صمت، طی اطلاعیه بعدی اعلام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.