یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

نگاهی به طرح اکران آثار خارجی/۵

وزیری: چرا می خواهید به جای حمایت از سینمای ملی فیلم خارجی پخش کنید و فرهنگ آن ها را تبلیغ کنید؟

 سید محسن وزیری

سینماپرس: سیدمحسن وزیری تهیه کننده سینما در پی اعلام اکران فیلم های خارجی گفت: وضعیت سینمای ایران بسیار بحرانی است؛ رکود شدید بر گیشه و تولید حاکم شده و بخش کثیری از اهالی سینما بیکار و خانه نشین هستند و در این وانفسا مدیران به جای آنکه تدبیری برای رفع بحران در سینمای ایران داشته باشند طرح اکران فیلم های خارجی را می ریزند؛ بی تردید اکران فیلم های خارجی تیر خلاص بر پیکر نیمه جان و بی رمق سینمای ایران است!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «بادام های تلخ» و «حادثه در کندوان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده از دیرباز تاکنون همواره مخالف سرسخت اکران فیلم های خارجی در سینمای ایران بوده، هستم و خواهم بود.

وی ادامه داد: در زمانه ای که مردم در منازل و محل کار خود از طریق اینترنت، ماهواره ها و... به فیلم های روز جهان دسترسی دارند و با یک کلیک ساده می توانند هر اثری را دلشان می خواهد دانلود کرده و ببینند چرا باید به سینما بروند و فیلم خارجی سانسور شده تماشا کنند؟ چرا مدیران سینمایی می خواهند بخشی از ظرفیت اندک و نحیف سینماهای کشور را به فیلم های خارجی اختصاص دهند؟

این سینماگر خاطرنشان کرد: بر اساس شنیده های بنده نزدیک به ۳۰۰ فیلم در نوبت اکران هستند؛ این وظیفه مدیران سینمایی است که از فیلم های ایرانی حمایت کرده و فکری برای اکران این آثار بکنند و با در نظر گرفتن یارانه قیمت بلیت سینماها را کاهش دهند تا مردم تمایل بیشتری برای حضور در سالن های سینما پیدا کنند. شما باید سینما را ارزان کنید و کاری کنید که سینمای وطنی راه بیفتد.

وزیری در بخش دیگری از این گفتگو اکران فیلم های خارجی در سینمای ایران را تبلیغ برای فرهنگ خارجی در کشور قلمداد کرد و در این باره خطاب به مدیران سینمایی تصریح کرد: چرا می خواهید به جای حمایت از سینمای ملی فیلم خارجی پخش کنید و فرهنگ آن ها را تبلیغ کنید؟ فیلم خارجی چه ربطی به فرهنگ ما دارد؟

تهیه کننده فیلم های سینمایی «ازدواج غیابی» و «حالا چه شود» متذکر شد: ما همواره در حال شنیدن اخبار تلخی در خصوص وضعیت مالی و معیشتی همکاران مان هستیم؛ همین چند روز پیش شندیم یکی از اهالی سینما رفته کارت ملی اش را نزد یک تهیه کننده به امانت گذاشته تا بتواند از او پول قرض کند و خرج بیمارستانش را پرداخت کند! شنیدن این خبرها بسیار تلخ است و مدیران سینمایی باید فکری برای وضعیت معیشتی بحران زده سینماگران داشته باشند.

وی در پایان این گفتگو افزود: به نظر بنده اکران فیلم خارجی در سینمای ایران بستن همیشگی در سینمای ایران و تعطیلی سینما است. گویا مدیران می خواهند خیال همه را راحت کنند که دیگر سینمای ملی وجود ندارد!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.