شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

مدیر پردیس سینما آزادی:

در سال ۱۳۸۸ التهابات جدی داشتیم با این حال در آن سال اکران و جشنواره فجر لطمه ندید

سالن سینما

سینماپرس: مدیر پردیس سینما آزادی گفت: رسانه‌های اپوزیسیون با متمرکز شدن بر روی تعطیلی فرهنگ و هنر می‌خواهند حیات طبیعی جامعه را دچار اختلال کنند.

به گزارش سینماپرس، سجاد نوروزی، مدیر پردیس سینما آزادی در برنامه «سینما معیار» رادیو گفت‌وگو درباره حال و روز گیشه سینما باتوجه به وضعیت اخیر جامعه گفت: بله، وضعیت عمومی مطلوب نیست و این عدم مطلوبیت متغیرهای مختلفی دارد. فهم میدانی‌ام این است که تمام اتفاقات کلاسیک و زخم‌های کهنه‌ای که در چارچوب اکران، توزیع و تولید در دو سه دهه اخیر وجود داشته، الان این دمل چرکین به اوج بلوغ رسیده است.

به گفته نوروزی، وقتی اتفاقات سال ۱۴۰۱ را با سال ۱۳۸۸ مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که در سال ۱۳۸۸ التهابات جدی داشتیم. با این حال، در آن سال اکران و جشنواره فجر لطمه ندید.

مدیر پردیس سینما آزادی با بیان اینکه صنوف نباید به یک طرف دعوا تبدیل شوند، افزود: صنوف، خانه سینما و ... باید لایه میانجی باشند و التهاب را کاهش دهند. به موازات آن وزارت ارشاد هم لایه میانجی حاکمیتی است و در این زمینه باید هرکاری انجام دهد تا التهاب کاهش یابد. در سال ۱۳۸۸ لایه‌های میانجی کار خودشان را انجام دادند و نزاع در رو بنا و بین وزارت ارشاد و خانه سینما بود. به همین دلیل، اکران و جشنواره فجر لطمه‌ای ندید.

وی با بیان اینکه مهم اکران جشنواره فجر است و در آن زمان حیات طبیعی هنر مورد مخاطره قرار نگرفت، توضیح داد: الان حیات طبیعی هنر مورد مخاطره قرار گرفته است. آنقدر در رسانه‌های اپوزیسیون در تعطیلی فرهنگ، هنر، تئاتر، سینما و موسیقی زوم کردند، بر روی تعطیلی هیچ صنفی متمرکز نیستند. چون می‌خواهند حیات طبیعی جامعه را دچار اختلال کنند. جامعه بدون سرگرمی و هنر به جامعه عصبی و پرخاشگر تبدیل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.