شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

حضور «وزیر ارشاد» در مراسم معرفی نواکشوت موریتانی به عنوان پایتخت جهان اسلام در ۲۰۲۳؛

اسماعیلی: تعاملات فرهنگی با جهان اسلام و کشورهای آفریقایی در دولت مردمی گسترش یافته است

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای شرکت در مراسم معرفی نواکشوت موریتانی به عنوان پایتخت جهان اسلام در ۲۰۲۳ به این کشور سفر کرده است، در دیدار با محمد غزوانی گسترش روابط با کشورهای اسلامی، عربی و آفریقایی را مستعد تعاملات جدید دانست.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی که برای شرکت در مراسم انتخاب پایتخت فرهنگی جهان اسلام عازم نواکشوت پایتخت کشور موریتانی شده است، در دیدار با رئیس جمهور موریتانی پیام شفاهی و تبریک رئیس جمهور کشورمان را به دولت و مردم این کشور تقدیم کرد.

اسماعیلی در دیدار با محمد غزوانی گسترش روابط با کشورهای اسلامی، عربی و آفریقایی را مستعد تعاملات جدید دانست.

وزیر فرهنگ در خصوص رویکرد جدید دولت مردمی در حوزه دیپلماسی عمومی گفت: خوشبختانه تعاملات فرهنگی با جهان اسلام و کشورهای آفریقایی در دولت مردمی گسترش یافته است و دیدار و رایزنی با وزرای فرهنگ کشورهای مختلف اسلامی در حاشیه اجلاس پایتخت فرهنگی جهان اسلام بهترین فرصت برای تقویت تعاملات فرهنگی میان ایران و کشورهای اسلامی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه چنین دیدارهایی به خوبی نشان می‌دهد که فرصت تمدنی فرهنگی کشورمان، ابزار مهمی برای تعمیق دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، بر استفاده حداکثری از این ظرفیت عظیم تاکید کرد.

محمد غزوانی رییس جمهور موریتانی نیز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مواضع ثابت و اصولی جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل جهان اسلام قدردانی کرد و گفت: توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور در خاورمیانه و شمال آفریقا مهم و راهبردی خواهد بود.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم معرفی نواکشوت پایتخت فرهنگی جهان اسلام، با تعدادی از وزرای کشور میزبان و وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی حاضر در این اجلاس دیدار و درباره معرفی هنرمندان کشورها به یکدیگر، برگزاری برنامه های هنری و مبادله آثار فرهنگی هنری گفتگو کرد.

اسماعیلی جهت شرکت در مراسم معرفی رسمی نواکشوت پایتخت کشور موریتانی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۲۳ از روز پنجشنبه وارد این کشور شده است.

سازمان آموزشی، فرهنگی و علمی اسلامی (ایسسکو)، وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی، نواکشوت را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۲۳ انتخاب کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.