دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

فضاسازی رسانه ای برای نرساندن آثار ارزشی به فجر انقلاب؛

حضور «بنیاد روایت فتح» تنها با یک فیلم خانوادگی در جشنواره فیلم فجر!؟

یازدهمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: در شرایطی که وزیر ارشاد طی یک سال و نیم گذشته بارها و بارها وعده داده است که امسال سال پرباری برای سینمای دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر است، حال خبری را یکی از رسانه های معتبر منتشر کرده مبنی بر اینکه تولیدات انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به جشنواره نخواهد رسید! آن هم با دلایلی که قطعا برای سینماگران حرفه ای قابل قبول نخواهد بود و به نظر می رسد بیشتر فضاسازی رسانه ای برای توجیه کم کاری مدیران در فراهم کردن فرآیند تولید آثار باشد.

به گزارش سینماپرس، خبرگزاری تسنیم مطرح کرد که بنیاد فرهنگی روایت فتح سه فیلم را به صورت اختصاصی و مشارکت در دست تولید دارد و به نظر می‌رسد تنها یکی از آنها بتواند خود را به جشنواره فیلم فجر برساند.

درواقع مخاطبان این ژانر امسال چشم انتظار دو فیلم سینمای دفاع مقدسی «ارس» و «اتاقک گلی» که به عنوان فیلم‌های در حال تولید که به جشنواره می‌رسند معرفی شده‌ است، بودند.

پیگیری‌های تسنیم نشان می‌دهد که با وجود آنکه مدیران و عوامل تولید در تلاش بودند تا این دو فیلم در ماه‌های گذشته مراحل تولید را طی کنند تا به جشنواره فیلم فجر برسد، امسال خبری از این فیلم‌ها در جشنواره نیست.

اینطور که شنیده‌ها می‌گوید فیلم «ارس» به علت سنگین بودن پروژه و مراحل سخت و پیچیده دکور و فضاسازی قدیمی و جنگی آن امکان تولید را در ماه‌های اخیر پیدا نکرد و امروز مراحل آخر پیش تولید را پشت سر می‌گذارد. فیلمی که برادران ارک آن را می‌سازند و محمدرضا مصباح تهیه‌کننده آن است.

«اتاقک گلی» نیز فیلم دیگری است که البته با مشارکت بنیاد شهید و باغ موزه انقلاب اسلامی قرار است ساخته شود. فیلمی به کارگردانی محمدعلی عسگری و تهیه‌کنندگی داوود صبور درباره نجات یک دختر کرد از دست منافقان توسط رزمندگان لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص). نکته جالب توجه این فیلم این است که تهیه‌کننده این فیلم خود یکی از رزمنده‌هایی است که برای نجات این دختر همراه دیگر همرزمانش وارد این عملیات می‌شود.

اینطور که شنیده‌ها می‌گوید این فیلم نیز به جشنواره فیلم فجر نمی‌رسد و در مراحل پس تولید قرار دارد.

اما فیلم دیگری که با همکاری انجمن سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دست تولید است، فیلمنامه‌ای با عنوان «پدر خوب» است که توسط رضا مقصودی نگاشته شده و موضوعش خانواده و فرزندآوری است. البته احتمال اینکه این فیلمنامه تغییراتی کرده باشد وجود دارد. طبق شنیده‌ها این فیلم توسط اصغر نعیمی در حال کارگردانی است. این فیلم در حال فیلمبرداری است و شاید به جشنواره فیلم فجر برسد.

فیلم دیگری که قرار بر همکاری و مشارکت انجمن سینمای انقلاب بود «دست تنها» با موضوع یک بوکسور جوان بود که توسط امیرحسین ثقفی کارگردانی و علی اکبر ثقفی تهیه‌کنندگی می‌شد اما به تولید نرسید. در حال حاضر این فیلم در مرحله پیش‌تولید قرار دارد. شاید این فیلم با مشارکت بنیاد فرهنگی روایت فتح ساخته شود.

بنابراین انجمن سینمای انقلاب اسلامی، در این جشنواره شاید با یک فیلم در فضای خانوادگی حضور داشته باشد. این در حالی است که انتظار می‌رفت این انجمن هم بتواند فیلم‌های خود را به جشنواره برساند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.