دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

جلسه بررسی بودجه حوزه فرهنگی در «کمیسیون فرهنگی مجلس»؛

نیک‌بین: حتما باید افزایش بودجه در حوزه فرهنگی اتفاق بیفتد!

بودجه؛ گزار ش عملکرد مالی

سینماپرس: حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با نگاهی به جلسه روز گذشته که به بررسی اعتبارات حوزه فرهنگ پرداخته شد به این نکته اشاره کرد حتماً باید افزایش بودجه اتفاق بیفتد.

به گزارش سینماپرس، روز گذشته در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به اعتبارات حوزه فرهنگی پرداخته شد؛ همان دغدغه‌ای که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس صدا و سیما بارها درباره‌اش صحبت کردند که باید برای تولید آثار فاخر و ارزشمند، بودجه بهتری اختصاص پیدا کند.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با تسنیم به جلسه روز گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اشاره کرد و گفت: در این جلسه به بررسی اعتبارات حوزه فرهنگی پرداختیم؛ ما هم اعتقاد داریم با اهمیت این حوزه و شاخه‌هایش چه در این وزارتخانه و چه صداوسیما و دیگر نهادهای فرهنگی حتماً باید افزایش بودجه در این حوزه‌ها اتفاق بیفتد.

وی افزود: آقای وزیر و پیش از این رئیس رسانه ملّی هم درباره اجرای برخی از کارهای بزرگ و فاخر، درخواست افزایش بودجه داشته‌اند. البته از طرفی هم می‌دانیم یکی از معضلات کشور در حوزه نقدینگی و همین بودجه است. اما موضوع فرهنگ هم زیربنای همه اتفاقات کشور و جامعه است. در عین حال این هم حقیقت انکارناشدنی است که اگر اقتصاد، سیاست، تربیت و پرورش و جامعه و ... می‌خواهیم توسعه پیدا کند حتماً باید به مبنا و پایه آن که فرهنگ است توجه جدّی شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت که به ساخت سریال‌های فاخر و تولیدات مهم معتقدیم و از سازمان صداوسیما و وزارت فرهنگ درخواست کرده‌ایم که این اتفاقات فرهنگی و هنری را شاهد باشیم و خودمان هم در این زمینه دغدغه‌مندیم و امیدواریم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ اتفاقاتِ خوبی برای این حوزه بیفتد. البته قرار است بحث بررسی اعتبارات حوزه فرهنگ در جلسه‌ای دیگر با حضور وزیر ارشاد پیگیری شود؛ آقای جبلی و همکاران‌شان در صداوسیما هم درخواست جلسه دارند که حتماً این بررسی‌ها اتفاق خواهد افتاد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مشکلاتِ ساخت و تولید برخی از کارهای فاخر که بارها رئیس صداوسیما درباره مشکلات بودجه‌ای‌اش صحبت کرده‌اند با توجه بودجه‌ای درست در ۱۴۰۲، برطرف خواهد شد، گفت: من این امیدواری را دارم که این اتفاق بیفتد. چون همه ما در مجلس شورای اسلامی به ساخت کارهای فاخر و ارزشمند در صداوسیما و دستگاه‌های فرهنگی کشور باور داریم و در این راستا حمایت هم خواهیم داشت.

پیمان جبلی رئیس صداوسیما چندی پیش در گفت‌وگویی با تسنیم از دولت و مجلس درخواست کرده بود که به ساخت سریال‌های فاخر و برطرف شدنِ موانع بودجه‌ای‌شان کمک کنند؛ او این‌چنین بیان کرد: "خوشبختانه مراحل تزریق اعتبار اولیه به سریال «حضرت موسی(ع)» اتفاق افتاده است و خوشبختانه این سریال طبق برنامه پیش می‌رود و امیدوارم به مشکلی برنخوریم. سال جاری ما تا حدودی از حمایت‌های بودجه‌ای برای این دو سریال برخوردار شدیم اگرچه کافی نبود، امیدوارم برای سال آینده هم دولت محترم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمایت ویژه‌ای داشته باشند تا این دو کار ویژه فاخر دچار وقفه نشوند. "

به نظر می‌رسد با توجه به هزینه‌های گزاف ساخت سریال و برنامه‌ فاخر و تولید کارهای نمایشی و محصولات فرهنگی، مجلس و دولت در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲، جایگاه ویژه‌ای را برای حوزه فرهنگ و هنر قائل شوند؛ چرا که بودجه‌های امروز با اعداد و ارقام ساخت و تولید این نوع آثار، همخوانی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.