شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

نگاهی به وضعیت گیشه سینماها طی هفته اخیر؛

رونق گیشه سینماها با پخش فوتبال و وضعیت بغرنج فروش فیلم ها

سالن سینما؛ گیشه سینما

سینماپرس: طی هفته گذشته وضعیت گیشه سینماها همانند ماه های اخیر غیرقابل قبول بود؛ تنها اکران بازی فینال جام جهانی توانست تعدادی از مخاطبان را رهسپار سالن های سینما کند اما همچون گذشته فیلم های سینمایی مخاطبان اندکی داشتند تا گیشه سینماها در هفته آخر پاییز سرد و یخ زده باقی بماند.

به گزارش سینماپرس «جزیره فضایی» به کارگردانی سیدجواد هاشمی به عنوان جدیدترین فیلم اکران توانست تنها حدود ۴۲۰۰ نفر مخاطب داشته باشد.

«طبقه یک و نیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی تنها ۸۷۵ بلیت در سراسر کشور فروخت و تعداد مخاطبان فیلم «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی تعداد مخاطبانش حتی به ۱۰۰ نفر هم نرسید؛ فیلمی که بر اساس شنیده ها چند میلیارد تومان از بودجه بیت المال به آن اختصاص داده شد اما کل فروشش در سراسر کشور بعد از نزدیک به ۲ ماه از زمان اکران حتی ۱۰۰ میلیون تومان نشده است!

«بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی نیز که از آن به عنوان امید گیشه یاد می کردند ۸۳ هزار مخاطب داشت تا میزان مخاطبانش نسبت به جمعیت کل کشور کمتر از یک دهم درصد باشد.

در نهایت «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری نیز حدود ۵۰ هزار مخاطب داشت تا تنها حدود ۱۳۵ هزار نفر از مردم طی هفته گذشته به تماشای فیلم ها بنشینند.

آیا با این وضعیت وخیم گیشه مدیران سینمایی تدبیری برای رفع بحران گیشه و وضعیت وخیم تولید و اوضاع اسفبار مادی و معیشتی سینماگران دارند؟ معلوم نیست با این روش و منش آینده سینما و سینماگران کشور به کجا ختم خواهد شد!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.