سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

سیدجواد هاشمی در گفتگو با سینماپرس عنوان کرد:

«جزیره فضایی» باید ۶۰ میلیارد تومان بفروشد تا پول خود را بازگرداند/ وزارت ارشاد هیچ حمایت ویژه ای برای فیلم هایی که حاضر به اکران می شوند ندارد

نشست خبری فیلم سینمایی «جزیره فضایی؛ تورنادو۲»

سینماپرس: سیدجواد هاشمی کارگردان فیلم سینمایی «جزیره فضایی» که به تازگی اکرانش آغاز شده گفت: من تا همین امروز هم برای این فیلم دچار ضرر شده ام چرا که ۴ سال قبل این فیلم را ساختم و سال ها است که سرمایه مان خوابیده و شکست مالی برای ما رخ داده است از این رو برای جلوگیری از ضرر بیشتر حاضر شدم در این شرایط فیلمم را اکران کنم البته «جزیره فضایی» باید ۶۰ میلیارد تومان بفروشد تا پول خود را بازگرداند!

کارگردان فیلم سینمایی «شهر گربه ها» و «پیشونی سفید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بعد از ساخت «جزیره فضایی» ما به کرونا و مصائب و مشکلات دوران پساکرونا خوردیم و همین باعث شد تا اکران اثر مرتب به تعویق بیفتد؛ بعد از آن مشکل اغتشاشات به وجود آمد تا اینکه به امروز رسیدیم و این نتیجه برایمان حاصل شد که بیش از این اکران اثر را به تأخیر نیندازیم.

وی ادامه داد: سرمایه گذار فیلم که سال ها سرمایه اش خوابیده است فشار می آورد که زودتر اثر را اکران کنیم و آقای ایل بیگی هم به بنده گفتند چون الآن کارهای کودک در حال دیده شدن هستند وقتش است که فیلم را اکران کنید و من حاضر شدم برای جلوگیری از ضرر بیشتر «جزیره فضایی» را اکران کنم.

هاشمی سپس با بیان اینکه به هیچ عنوان امیدوار نیستم که وضعیت سینما در آینده بهبود پیدا کند اظهار داشت: ۴ سال است مرتب به خودمان می گوییم وضعیت سینما بهتر می شود اما این اتفاق نیفتاد و اوضاع سینما بد و بدتر شد! ما ۴ سال قبل ۲ میلیارد تومان برای ساخت این فیلم هزینه کردیم که با احتساب تورم امروز رقمی معادل ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان می شود از این رو اگر «جزیره فضایی» ۶۰ میلیارد تومان بفروشد تازه می تواند پول و ضرر خود را بازگرداند چرا که همه چیز در این ۴ سال چند برابر شده است.

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که ارزیابی خودتان در خصوص استقبال از فیلم جدیدتان چیست گفت: متأسفانه مردم این روزها دل و دماغ سینما رفتن ندارند و مقوله فرهنگ و هنر چندان برای کسی مهم نیستو بنده هم پیش بینی خاصی برای فروش «جزیره فضایی» ندارم و فقط امیدوارم تلویزیون تبلیغات بیشتری را برای این فیلم که مختص کودکان و نوجوانان است در نظر بگیرد تا بتوانیم طیف بیشتری از افراد جامعه را در خصوص اکران شدن این اثر جذاب برای کودکان آگاه کنیم و آن ها را به سالن های سینما بکشانیم.

وی در خصوص حمایت ویژه وزارت ارشاد و سازمان سینمایی برای اکران این اثر اظهار داشت: وزارت ارشاد هیچ حمایت ویژه ای برای فیلم هایی که حاضر به اکران می شوند ندارد؛ تنها کمکی که ارشاد در ماه های اخیر به سینماگران کرده رایزنی شان با مدیران سازمان صدا و سیما بوده تا اندکی تبلیغات بیشتر به فیلم ها اختصاص دهند.

بازیگر فیلم های سینمایی «حماسه مجنون» و «سجاده آتش» تصریح کرد: تا به امروز هیچ کسی در این سینما از بنده به عنوان پرکارترین تهیه کننده و کارگردان سینمای کودک و نوجوان تشکر نکرده؛ بنده بارها این احساس را کرده ام که انگار آقایان دوست ندارند در بخش خصوصی تولیدی در حوزه سینمای کودک و نوجوان وجود داشته باشد. یک جریان پایدار غیرقابل توجیه در عرصه سینما است که دوست ندارد ما به صورت خصوصی فیلم تولید کنیم.

هاشمی در پایان این گفتگو افزود: «جزیره فضایی» یکی از کارهای بسیار پر هزینه سینمای کودک است و از تیزر آن پیدا است چقدر برایش هزینه شده؛ این فیلم چون قسمت دوم «تورنادو» است و بچه ها قسمت اول را در سینما و پلتفرم ها دیدند قطعاً مشتاقانی دارد که به تماشایش بنشینند. من امیدوارم خانواده ها و دولت کمک کنند تا همین چراغ بسیار بسیار کم سوی سینما به خاموشی دائمی کشیده نشود.

نظرات

  • مازیار شیخ محبوبی ۱۴۰۱/۰۹/۲۹ - ۱۲:۳۸
    0 0
    یعنی شما جواد جان هاشمی برای این فیلم با این سطح کیفی/شصت میلیاردتومان خرج کردی!!!؟ بی خیال عزیزجان........................

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.