یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳

سید محسن طباطبایی‌پور:

سینمای مستند لوکیشن خود را می‌خواهد/باید عنایتی به بچه‌های شهرستانی به خصوص در حوزه سینمای مستند شود

مراسم بزرگداشت سید محسن طباطبایی پور

سینماپرس: طباطبایی‌پور مستندساز ایرانی گفت:وقتی دوستان مستند می‌آیند و فیلم‌های خارجی و فاخر ایرانی را تماشا می‌کنند این خود یک کلاس آموزشی بزرگ است.

به گزارش سینماپرس، شانزدهمین جشنواره مستند ایران سینماحقیقت به دبیری محمدحمیدی مقدم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

سید محسن طباطبایی‌پور مستند ساز ایرانی که صاحب ۲۷۰ اثر است، گفت: برای تجربیاتم دوسدارم در یک جلسه‌ای که کارگردانان جوان حضور داشته باشند، به اشتراک آن‌ها بپردازم.

او افزود: علاقه دارم با جوانانی جلسه داشته باشم که وقتی اخمی به آن‌ها می‌شود، قهر می‌کنند و کنار می‌روند تا خاطراتم را برایشان بازگو کنم که صبور باشند و در کار سختی که در آن قدم می‌گذارند بتوانند موفق شوند.

طباطبایی‌پور

طباطبایی‌پور به عنوان باتجربه‌ای که سالیان سال در عرصه هنر به فعالیت پرداخته است؛ در خصوص کمک جشنواره سینماحقیقت به بدنه مستند کشور گفت: یکی از بزرگ‌ترین شاخصه‌های جشنواره سینما حقیقت آموزش است. وقتی دوستان مستند می‌آیند و فیلم‌های خارجی و فاخر ایرانی را تماشا می‌کنند این خود یک کلاس آموزشی بزرگ است.

او ادامه داد: دومین مورد دیده شدن جوان امروز است. جوان امروز ما باید دیده شود؛ همین که فیلم آن به جشنواره راه پیدا می‌کند برایش مهم است، دیده می‌شود و درنتیجه تشویق به ساخت آثار دیگر می‌شود.

طباطبایی‌پور در خصوص کمیت و کیفیت آثار شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت پس از وقفه دوساله کرونا گفت: بسیاری از فیلم‌ها را نتوانسته ام تماشا کنم، پس در این مورد نمی‌توانم صحبتی کنم و چیزی بگویم.

او در خصوص بها دادن به جوانان شهرستانی و میزان موفقیت آن‌ها در جشنواره و آثار گفت: باید عنایتی به بچه‌های شهرستانی به خصوص در حوزه سینمای مستند شود، زیرا سینمای مستند لوکیشن خود را می‌خواهد؛ پس اگر به بچه‌های استانی بها بدهند جشنواره می‌تواند بار و تنوع بسیار زیادی داشته باشد و این خیلی مهم است.

طباطبایی‌پور در سخنان پایانی خود گفت: من خواهشم این است، بودجه بندی‌هایی که انجام می‌شود قسمتی هم به بچه‌های استان‌ها اختصاص داده شود تا این بچه‌ها بیایند و بتوانند فیلم‌هایشان را ارائه دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.