چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

بانوان به دلیل ویژگی‌هایی که دارند حتما در جنگ روایت‌ها موثرتر هستند/تلاقی زن و هنر اثر بسیار خوبی در این زمانه خواهد داشت

سخنرانی حجت الاسلام محمد قمی در اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی

سینماپرس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بانوانی که دست به قلم هستند در این زمینه از آقایان پیشی گرفته‌اند و سهمشان در اعتلای فرهنگ بیش از آقایان است.

به گزارش سینماپرس، حجت الاسلام محمد قمی در نشست بانوان پیشرو افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به تصریح بیش از یک بار به این موضوع اشاره کرده‌اند که بانوانی که دست به قلم هستند در این زمینه از آقایان پیشی گرفته‌اند و سهمشان در اعتلای فرهنگ بیش از آقایان است و این موضوع دیگر به نقطه غیر قابل انکار رسیده است.

وی تصریح کرد: از زمانه‌ای حرف می‌زنیم که قدر و قیمت مجاهدت شما واضح‌تر از هر زمانه دیگری است و یک جنگ جدی و نابرابر سنگین از جنس روانی، تبلیغاتی و رسانه‌ای شکل گرفته که از ثمرات آن بحران هویت نوجوان است. در جنگ روایت‌ها آنچه اثرگذار است، هنر است و بانوان به دلیل ویژگی‌هایی که دارند حتما در جنگ روایت‌ها موثرتر هستند و تلاقی زن و هنر اثر بسیار خوبی در این زمانه خواهد داشت.

قمی با اشاره به ضرورت شنیدن نقطه نظرات و دیدگاه‌های بانوان در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: چنانچه بانوان در حوزه به میدان آوردن ظرفیت زنان در فضای فرهنگی، ایده، نقد یا توقعاتی دارند که مستقیم به سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری برمی‌گردد، قابل تأمین است و در بخشی که به فراتر از این نهاد برمی‌گردد، می‌توانیم نقش یک سفیر و حامی را در مواجهه با دیگر ساختارهای حاکمیتی داشته باشیم.

مهناز فتاحی، نویسنده کتاب فرنگیس، سمیرا خطیب‌زاده، استاد دانشگاه و نویسنده کتاب همت پنج به گوشم، فائقه سادات میرصمدی، مستندساز و نویسنده کتاب جنگ خوب است، سارا عرفانی، مدیر کانون بانوی فرهنگ و نویسنده کتاب پروانه‌ای که سوخت، معصومه امیرزاده، نویسنده و مسئول واحد آموزش کانون بانوی فرهنگ، هما مهرآبادی، نویسنده کتاب در یاد تو خواهم ماند و فعال اجتماعی، مرضیه نفری، نویسنده، سمیه عالمی، نویسنده کتاب مسافر جمعه و سمانه خاکبازان، نویسنده کتاب آسنا و راز کنیسه مطالبی را در این نشست مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.