دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

روی آنتن شبکه مستند؛

معرفی ۱۳ بیماری شایع و شیوه درمان آنها در مجموعه «زیستن»

شبکه مستند

سینماپرس: مجموعه مستند «زیستن» به تهیه‌کنندگی محسن استادعلی، مجموعه جدید شبکه مستند سیماست که در ۱۳ قسمت آماده شده و از امروز دوشنبه ۲۱ آذرماه ساعت ۲۱ روی آنتن می‌رود.

به گزارش سینماپرس، مجموعه مستند «زیستن» تلاش دارد سطح آگاهی و اطلاعات عمومی مردم را نسبت‌به بیماری‌های شایع افزایش دهد. مستند «زیستن» که توسط جمعی از مستندسازان کارگردانی شده، بیماری‌های مختلف در عصر حاضر را به نمایش گذاشته و به بررسی، معرفی و نمایش وضعیت بیماران می‌پردازد. همچنین با ارائه راهکارهای مقابله با هر بیماری تلاش دارد انگیزه لازم برای ادامه زندگی را برای این بیماران ایجاد کند.

این مجموعه با استناد به داده‌های علمی و تحقیقات گسترده تلاش می‌کند تا نسبت ‌به بیماری‌های جسمی و روانی اطلاع‌رسانی کند. هم‌چنین آموزش نحوه مواجهه با هر بیماری یکی از مهم‌ترین بخش‌های این مستند است.

«خاکستری» مربوط به بیماری افسردگی به کارگردانی مصطفی شیری، «برف سپید، شب سیاه» مربوط به مشکلات تنفسی و ریه، و مستند «کمی با من برقص» مربوط به بیماری‌های کلیوی هردو به کارگردانی مصطفی امامی، «پروانگی» درباره بیماری ای‌بی به کارگردانی مسعود زارعیان، «خاله ملیح» روایتی از بیماری پوکی استخوان به کارگردانی آرش اسحاقی، «کمی مرگ برای زندگی لازم است» مربوط به سرطان معده به کارگردانی مختار نامدار، «همگام» درباره سرطان پروستات به کارگردانی محسن سخا، «قلب شهر من» درباره سکته قلبی، «ناگهان ذهنم ایستاد» روایتی از بیماری ام‌اس و «زخم قند» درباره دیابت هر سه به کارگردانی مهدی باقری، «سنگینی» درباره بیماری اضافه‌وزن، «فراموشی» مربوط به آلزایمر به کارگردانی هادی معصوم‌دوست و «همه در یک کشتی نشسته‌ایم» بیماری ایدز به کارگردانی مهدی اسدی قسمت‌های مختلف این مجموعه تلویزیونی هستند.

«زیستن» ۱۳ قسمتی هر دوشنبه ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و بازپخش آن روز سه‌شنبه ساعت ۹ است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.