یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

کارگردان «بخارست»:

شاید ما به عنوان تولید کننده راضی باشیم اما مجموعه سینما اوضاع خوبی ندارد/فیلم‌ها کم مخاطب شده‌اند و این کمی نگران کننده است!

فیلم سینمایی بخارست

سینماپرس: یک کارگردان گفت: مجموعه سینما اوضاع خوبی ندارد و مخاطب فیلم‌های سینمایی کم شده و دور شدن مردم از سینما خطرناک است.

به گزارش سینماپرس، مسعود اطیابی، کارگردان فیلم انفرادی چندی قبل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اکران دو هفته‌ای و اتمام زمان اکران فیلم انفرادی خبر داد. اما اکنون که بیش‌از یک ماه از آن گفت‌وگو می‌گذرد فیلم سینمایی انفرادی همچنان بر روی پرده سینماهای کشور است.

انفرادی به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان در تابستان ۱۳۹۸ تولید و در اوایل اردیبهشت ۱۴۰۱ در سینماهای سراسر کشور اکران شد.

درحال حاضر کمدی انفرادی در گروه پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران قرار گرفته است و در هفته‌ای که گذشت هم سومین فیلم پرفروش گیشه معرفی شد.

اکران انفرادی در سینماها ادامه دارد

مسعود اطیابی در خصوص اکران فیلم انفرادی گفت: انفرادی درحال حاضر پرفروش‌ است و اکران این فیلم بر روی پرده سینما ادامه دارد. وقتی فیلمی اکران می‌شود؛ اکران آن از دست تولید کننده و سازنده فیلم خارج و در دست سینماداران و مردم است.

اطیابی ادامه داد: یعنی تا وقتی مردم استقبال می‌کنند؛ صاحبان سینما هم اکران آن فیلم را ادامه می‌دهند و این طبیعی‌ترین شکل عرضه و تقاضا است.

این کارگردان می‌گوید: به طور طبیعی بعد از اینکه فیلمی اکران می‌شود؛ کسی که تصمیم گیرنده و تعیین کننده است قطعا مردم، مخاطبین و صاحبان سینما هستند و ما فقط نظاره‌گر هستیم.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد انفرادی هنوز مخاطب کامل خود را پیدا نکرده است؛ یعنی همچنان ظرفیت جذب مخاطب زیادی را دارد. من فکر می‌کنم انفرادی حداقل تا ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار نفر ظرفیت اکران دارد، برای همین فعلا به طور طبیعی همچنان به اکران ادامه می‌دهد.

فیلم‌ها باید روی دست یکدیگر بلند شوند

مسعود اطیابی در خصوص قانع کننده بودن رقم فروش فیلم انفرادی گفت: شاید ما به عنوان تولید کننده راضی باشیم، اما مجموعه سینما اوضاع خوبی ندارد یعنی فیلم‌ها کم مخاطب شده‌اند و این کمی نگران کننده است.

او افزود: اینکه محدود شویم به یک نوع فیلم یا یک فیلم از صد نفر خیلی جنبه خوبی ندارد، به نظر می‌رسد که باید به دنبال میدان وسیع‌تری باشیم.

مسعود اطیابی ادامه داد: فیلم‌ها سطحشان بالا برود و توقعات مردم را برطرف کنند؛ در واقع فیلم‌ها برای رفع نیاز و توقع مردم روی دست یکدیگر بلند شوند و اینکه فعلا این اتفاق نمی‌افتد خیلی خوشایند نیست. البته اینکه فیلم ما مورد اقبال و محبوبیت مردم قرار گرفته است، در واقع برای ما یک افتخار است.

فیلم‌های پرفروش ژانر کمدی

مسعود اطیابی در خصوص فیلم‌های پرفروش ژانر کمدی هفته گذشته که به ترتیب فیلم بخارست، انیمیشن لوپتو و فیلم انفرادی بودند گفت: باید ببینیم مردم به چه چیزی نیاز دارند، اوضاع و احوال مردم قابل توصیف نیست. ناراحتی‌ها، غم‌ها و غصه‌ها و در واقع احساسی که برای آن‌ها نا امیدی ایجاد می‌کند چه چیزی است؟ این فیلم‌ها هستند که در واقع می‌توانند لحظاتی بر روی حال خوبشان اثر بگذارند.

او ادامه داد:، ولی اساسا باید کل سینما بیاید روی کار و این مشکل ماست که مردم از سینما دور می‌شوند و این خطرناک است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.