شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

رییس رسانه ملی:

در یک پیچ بزرگ تاریخی و نقطه عطف به سر می‌بریم/وظیفه بزرگی امروز بر عهده ما به عنوان رسانه است

پیمان جبلی

سینماپرس: رییس رسانه ملی در اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند تصریح کرد که حمایت از مستند در ساختار جدید سازمان صداوسیما در دستور کار قرار دارد.

به گزارش سینماپرس، پیمان جبلی رئیس صداوسیما در مراسم اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند که امروز جمعه ۱۸ آذر در عسلویه برگزار شد با اشاره به برگزاری این مراسم عنوان کرد: نفس برگزاری جشنواره در عسلویه به‌عنوان قطب تولید گاز طبیعی در ایران و قلب انرژی در کشورمان یک نشان و یک راهنما برای ما رسانه‌ای‌ها و شما مستندسازان است.

وی ادامه داد: اگر ما از داستان‌های جذابی که در صنعت نفت و گاز است باخبر شویم و هنرمندانه این داستان‌ها و افتخارآفرینی‌ها را برای مردم کشور معرفی کنیم حتماً گام بلندی را برای امیدافرینی برداشته‌ایم.

جبلی با اشاره به ساخت سازه‌های صنعتی تصریح کرد: یک سکوی نفتی با وزن بیش از چهار یا پنج هزار تن همزمان توسط ۶۰ غواص جوشکار بریده می‌شود تا روی یک شناور عظیم‌الجثه قرار داده شود و این سازه چند هزار تنی مجدداً روی یکی از مهمترین مراحل استخراج گاز طبیعی در پارس جنوبی قرار بگیرد. این باعث می‌شود حداقل سه سال در بهره‌برداری از این مخزن جلو بیفتیم.

وی اضافه کرد: اگر این صحنه‌ها و داستان‌ها را درست تشخیص دهیم اقیانوسی بیکرانی از شخصیت‌ها برای تقویت امید در جامعه خواهیم داشت. کارهایی که در سخت‌ترین دوران تحریم‌های ظالمانه به دست جوانان برومند کشورمان ساخته و امروز به نقطه افتخار تبدیل شد

جبلی یادآور شد: وظیفه بزرگی امروز بر عهده ما به عنوان رسانه است. ما در یک پیچ بزرگ تاریخی و نقطه عطف به سر می‌بریم و کشور ما به عنوان یک نمونه موفق از پیشرفت در التزام به آرمان‌ها بتواند حرکت کند.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه بسیاری به این کشور عزیز چشم طمع دارند، گفت: اینها نخواهند گذاشت این ثروت را ارزانی ملت ایران کنیم، هر روز در یک شکل و با یک بهانه و با استناد به یک زخم نخواهند گذاشت. وظیفه ما این است که امید نسبت به حال و آینده را تقویت کنیم و راوی پیشرفت و اقتدار کشورمان باشیم. ملت ما حق دارند مطلع باشند فرزندان آنها چه افتخاراتی آفریده‌اند. جوانان ما در این دوره موفق به ساخت ماهواره بر شده‌اند. ما از این پیشرفت‌ها و افتخارات نباید غفلت کنیم.

وی در ادامه گفت: در جهاد تبیین و امیدافرینی وظیفه بسیار سنگینی بر عهده ماست و بر عهده همه هنرمندان حوزه مستند. تلویزیون و شبکه مستند خانه شماست و یکی از سرگرمی‌های من همین مستندها بود و مقید بودم هر شب چند مستند را ببینم.

جبلی در پایان عنوان کرد: رسانه ملی مال شماست و امیدواریم شما از این رسانه بتوانید به خوبی استفاده کنید. از ساختارهای جدیدی که تاکنون طراحی کرده‌ایم جایگاه و ساختار متفاوت و بهتر از قبل در نظر می‌گیریم. مرکز سیمرغ، مرکز فیلمنامه نویسی و دفتر تولید برنامه‌های کوتاه در این راستا هستند و حمایت از مستند از مهمترین وظایف ما در تعریفات ساختاری جدید است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.