یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

معاون توزیع سازمان سینمایی سوره:

فروش «لوپتو» در گیشه سینماها نشان داد که با داشتن برنامه‌ریزی مناسب حتی در شرایط سخت و بحرانی هم می‌توان موفق عمل کرد!

فیلم سینمایی لوپتو

سینماپرس: هادی اسماعیلی معاون توزیع سازمان سینمایی سوره بیان کرد که این حق کودکان ایرانی است که در فضایی آرام و شاد زندگی و رشد کنند به همین دلیل «لوپتو» را اکران کردیم.

به گزارش سینماپرس، هادی اسماعیلی معاون توزیع سازمان سینمایی سوره در گفتگو با مهر گفت: همزمان با عبور «لوپتو» از مرز فروش ۶.۵ میلیارد تومانی در گیشه سینماها، صفحه این فیلم در پلتفرم «شاد» رونمایی شد. فروش «لوپتو» در گیشه سینماها نشان داد که با داشتن برنامه‌ریزی مناسب حتی در شرایط سخت و بحرانی هم می‌توان موفق عمل کرد.

وی افزود: وضعیت این روزهای سینمای ایران به شدت ناراحت‌کننده است. در حالی که بعد از مدت‌ها دوری مخاطبان از سینما به علت پاندمی کرونا، سینما کم‌کم داشت به حالت عادی بازمی‌گشت و هزاران نفری که کسب و کارشان با سینما پیوند خورده بود امیدوار شده بودند که بتوانند دوباره وضعیت اقتصادی خود را سر و سامان دهند، حوادث اخیر باعث شد سینما دوباره با چالش جدیدی روبه‌رو شود.

مدیر زنجیره سینماداری مهر تاکید کرد: ما قصد داشتیم «لوپتو» را اوایل مهرماه اکران کنیم اما شرایط جامعه باعث شد که اکران فیلم را به عقب بیندازیم. بعد از گذشت زمان متوجه شدیم که باید یک تصمیم سخت گرفته شود؛ یا نمایش «لوپتو» را به آینده موکول کنیم یا شرایط را بپذیریم و حداکثر تلاشمان را انجام دهیم که فیلم در اکران زمین نخورد.

اسماعیلی ادامه داد: شاید اگر فقط با عینک اقتصادی به این موضوع نگاه می‌کردیم، اکران «لوپتو» را باید به تعویق می‌انداختیم ولی وظیفه ما به عنوان یک نهاد فرهنگی که در خط مقدم سینما در حال فعالیت است، این اجازه را به ما نمی‌داد. در شرایطی که باقی تهیه‌کنندگان سینما نگران ضررهای مالی ناشی از اکران فیلمشان در سینما هستند و حاضر نمی‌شوند که فیلم‌های خود را اکران کنند و بسیاری از اهالی سینما به‌ویژه سینماداران بعد از یک دوره رکود طولانی مدت، دیگر تاب و توان سرپا نگهداشتن کسب و کارشان را ندارند، ما وظیفه داشتیم که «لوپتو» را اکران کنیم تا صنعت سینما به حیات خود ادامه دهد.

وی گفت: اکران «لوپتو» علاوه‌بر کمک به صنعت سینما، باعث می‌شد تا فضای پرتنشی که برای جامعه ایجاد شده و آسیب‌های جدی به افکار عمومی، به‌ویژه کودکان وارد کرده است، کمی تخفیف یابد. این حق کودکان ایرانی است که در فضایی آرام و شاد زندگی و رشد کنند و از آسیب‌های روانی جو متشنج جامعه دور بمانند. به همین دلیل ما «لوپتو» را با شعار «شادی ساختنی است …» برای کودکان سرزمین‌مان اکران کردیم. در واقع این مهمترین دلیل ما برای اکران «لوپتو» بود.

معاون توزیع سازمان سینمایی سوره ادامه داد: ما از اول می‌دانستیم که راه سختی را در پیش داریم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم با اجرای یک کمپین تبلیغاتی جامع، علاوه بر کاهش ضررهای اقتصادی، بتوانیم گام‌های مثبت و رو به جلویی درباره شکل‌دهی چرخه کامل کاراکترها سینمایی برداریم. راه‌اندازی سینما کودک فلسطین به عنوان تم پارک در آغاز اکران انیمیشن سینمایی «لوپتو» با همکاری حوزه هنری کودک و نوجوان، طراحی و اجرای تئاتر کودک لوپتو با همکاری حوزه هنری استان تهران، تولید عروسک کاراکترهای فیلم و برگزاری رویدادهای کودکانه با آن‌ها، طراحی چند برنامه تلویزیونی با عروسک‌های لوپتو، راه‌اندازی تیم فروش دانش‌آموزی در سراسر کشور با همکاری حوزه هنری استان‌ها، همکاری با دو پلتفرم شاد و تلوبیون برای تبلیغات فیلم و تولید محصولات جانبی «لوپتو» از جمله فعالیت‌هایی است که در کمپین یکپارچه و منسجم «لوپتو» در کنار تبلیغات صداوسیما، محیطی، فضای مجازی و سینماها در حال انجام است.

اسماعیلی گفت: راه‌اندازی صفحه انیمیشن سینمایی «لوپتو» در پلتفرم شاد یکی از اقدامات مثبت فرهنگی آموزش و پرورش است که بسیار جای قدردانی دارد. این صفحه در قالب رویداد فرهنگی «فیلم‌بازی» امروز رونمایی شد تا همکاری آموزش پرورش با سازمان سینمایی سوره به‌عنوان مهمترین نهاد تولید و توزیع فیلم‌های سینمایی کودک و نوجوان وارد فاز جدیدی شود. این دستاورد که با همکاری مؤثر حوزه هنری کودک و نوجوان محقق شد در صورت ادامه یافتن نوید بخش روزهای خوبی برای سینمای کودک ایران است.

وی در پایان عنوان کرد: بعد از گذشت یک‌ماه از اکران انیمیشن سینمایی «لوپتو»، این فیلم در آخر هفته گذشته پرفروش‌ترین روزهای خود را تجربه کرده است، اتفاقی که در شرایط عادی در هفته دوم اکران رخ می‌دهد. خوشبختانه تاکنون با جذب بیش از ۲۵۰ هزار مخاطب توانستیم از مرز فروش ۶.۵ میلیارد تومان عبور کنیم. امیدواریم با اجرایی کردن فازهای بعدی کمپین حتی در این شرایط سخت هم بتوانیم رکورد خوبی از خود در سینمای کودک به جای بگذاریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.