دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

با وجود کسب سه جایزه در «سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه»؛

سهم خواهی به سبک یک فیلم کوتاه که در «ژانر فلاکت» به ترویج خودکشی می‌پردازد!

فیلم کوتاه «یک تکه از تو»

سینماپرس: فیلم کوتاه «یک تکه از تو» عنوان یکی از تولیدات به شدت سیاه در عرصه فیلم کوتاه است که رسما به ترویج خودکشی می پردازد و حالا با پایان جشنواره فیلم کوتاه تهران و دریافت جایزه در سه رشته توسط چنین اثری، کارگردان این فیلم کوتاه به داوری بخش بهترین فیلم در سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه اعتراض نموده است!

به گزارش سینماپرس، هادی نوری کارگردان فیلم کوتاه «یک تکه از تو» که در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه حضور داشت در گفتگو با مهر گفت: این فیلم به‌عنوان یک اثر مستقل توانست در جشنواره فیلم کوتاه تهران در ۴ رشته نامزد دریافت جایزه شود که شامل کارگردانی، بازیگری، تصویربرداری و طراحی چهره بود و از این رشته‌ها توانست سه جایزه بازیگری، تصویربرداری و طراحی چهره را دریافت کند، اما مساله‌ای که برای من بسیار مهم بود مساله نامزد نشدن این فیلم در بخش بهترین فیلم بود، این در حالی است که وقتی با دوستان هیات انتخاب صحبت می‌کردم معتقد بودند این فیلم جزو ۵ فیلم برترشان به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: با شنیدن چنین تعریف‌هایی و زمانی که این فیلم حتی در بخش کارگردانی نیز نامزد دریافت جایزه شده و توانسته به‌عنوان یک اثر مستقل ۳ جایزه کسب کند، نتوانست حتی در رشته بهترین فیلم نامزد شود و این مساله بسیار مهمی است. در واقع اکثر فیلم‌هایی که در این بخش نامزد شده بودند بیشتر فیلم‌های سازمانی بودند.

این کارگردان ادامه داد: البته اعتراض خود را به مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوان ارائه کرده‌ام و لازم است که تاکید می‌کنم داوری برای بخش بهترین فیلم بسیار ناموفق بوده و معتقدم در این بخش حق به حق دار نرسیده، البته این را باید بگویم که این حرف به معنای این نیست که چون فیلم من به این مرحله نرسیده پس داوری خوب نبوده، بلکه معتقدم فیلم‌های دیگری بودند که می‌توانستند در این بخش به رقابت بپردازند.

نوری که پیش از این تجربه حضور در فیلم‌های مختلف به عنوان بازیگر را داشته است، تاکید کرد: هیات داوران به من می‌گفتند که ساختار فیلم تو، ساختار یک فیلم بلند است، می‌گویم چنین فیلمی چگونه می‌تواند در ۴ رشته نامزد شده و ۳ جایزه نیز به‌دست آورد اما نامزد بهترین فیلم نشود؟ این فیلم پروژه‌ای است که با حضور عوامل حرفه‌ای سینما و تلویزیون ساخته شده و نمی‌توانید بخشی را ببینید که از فیلم بیرون زده باشد. لازم است اینجا یادآور شوم که من جایزه می‌دهم به کسی که بگوید «یک تکه از تو» چارچوب بلند دارد اما داستان آن کم دارد و یا شخصیتی از داستان به درستی تعریف نشده است.

نوری در پایان در پاسخ به اینکه یکی از دلایلی که می‌تواند در فیلم شما مورد توجه قرار گیرد این است که این فیلم به عنوان یک اثر کوتاه کمتر شبیه یک پروژه تجربی است، توضیح داد: من به عنوان یک کارگردان در ۴۰ سالگی، اصلاً حق نداشتم که بیایم و یک کار تجربی انجام دهم و بخواهم با یک گروه آماتور کار کنم. البته استفاده از بازیگران و عوامل حرفه‌ای خود یکی از نکات مهم این فیلم بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.