یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

گفتگوی کارگردان «طبقه یک و نیم» با سینماپرس؛

اسماعیلی: بعد از دو سال انتظار مجبور شدم فیلم را در این شرایط رکود شدید حاکم بر گیشه سینماها اکران کنم/ صدا و سیما همکاری موثری برای تبلیغ آثار سینمایی ندارد

نوید اسماعیلی

سینماپرس: نوید اسماعیلی کارگردان سینما همزمان با آغاز اکران فیلم سینمایی «طبقه یک و نیم» گفت: بعد از دو سال انتظار مجبور شدم فیلم را در این شرایط رکود شدید حاکم بر گیشه سینماها اکران کنم؛ پرسش من از دست اندرکاران این است که چرا در دوران رونق گیشه نگذاشتند فیلم ما اکران شود و چرا در این شرایط ما را در منگنه گذاشتند که فیلم مان را به نمایش عمومی بگذاریم؟

کارگردان فیلم سینمایی «پاکول» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وضعیت امروز من درست مانند فردی است که در کوچه ای خلوت و کم تردد به زمین می افتد و از این رو مجبور می شود از اولین نفری که از آنجا رد می شود طلب یاری کند؛ حال معلوم نیست که آن شخص به او یاری می رساند و یا بیشتر آسیب می زند!

وی ادامه داد: به ما اعلام کردند که شما می توانید فیلم تان را در این زمان اکران کنید؛ خوب من که «طبقه یک و نیم» را در سال ۱۳۹۹ ساخته بودم و بعد از آن کرونا مانع شد تا فیلمم به نمایش عمومی برسد و حتی در جشنواره فجر هم اثر مرا نادیده گرفتند بایدچه می کردم؟

اسماعیلی سپس با بیان اینکه «طبقه یک و نیم» اثری متعلق به مردم است و مخاطبان هدف این فیلم خانواده ها هستند اظهار داشت: من می دانم که شرایط روحی جامعه چندان خوب نیست و ناآرامی های اخیر روان مردم را به هم ریخته اما امیدوارم که این فیلم که یک کمدی موقعیت است بتواند برای لحظاتی هم که شده مردم عزیز میهن اسلامی مان را بخنداند و آن ها را به وجد آورد.

این کارگردان جوان خاطرنشان کرد: این فیلم با هزینه شخصی من و همسرم ساخته شده و برای تولید آن خون جگر بسیاری خوردیم. متأسفانه ما راه روشنی برای تبلیغات فیلم نداریم و جز تبلیغ دهان به دهان مردم هیچ امید دیگری برای فروش فیلم مان نمی توانیم داشته باشیم.

وی متذکر شد: صدا و سیما هیچ گونه همکاری موثری برای تبلیغ آثار سینمایی ندارد؛ ما بعد از یک هفته جلسه و نشست و رفت و آمد با مسئولان سازمان برگه ای دریافت کردیم که در آن قید شده بود برای هر ثانیه تبلیغ در تلویزیون باید ۲۴۰ میلیون تومان بپردازیم! بماند که در این برگه مواردی نوشته شده بود از جمله اینکه ما حق نداریم در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام و سایر شبکه های ماهواره ای تبلیغی برای فیلم مان داشته باشیم و اگر این اتفاق بیفتد باید به صدا و سیما جریمه پرداخت کنیم!

اسماعیلی تأکید کرد: به هر صورت بنده تا اینجا اتکایم به خدای متعال و امام حسین (ع) بوده و هیچ کس و هیچ جا کار من را راه نینداختند. شخصاً از حبیب اسماعیلی که مثل یک برادر بزرگتر فیلم را دید و کمک کرد برای پخش این اثر ممنونم از سوی دیگر برای تهیه کننده متأسفم که هیچ کاری برای اکران «طبقه یک و نیم» نکرد و دست مرا نگرفت.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: «طبقه یک و نیم» فیلمی است که می تواند برای مخاطبان دارای جذابیت های محتوایی باشد. این فیلم راجع به قضاوت نکردن و دروغ نگفتن است؛ راجع به نارو نزدن است و از سوی دیگر به ما می گوید باید حواس مان به بچه های مان باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.