شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

ضرورت مبارزه با استکبار جهانی در هنرهفتم/۶

لاجوردی: تا وقتی مدیرانی که تظاهر به انقلابی بودن می کنند کنار گذاشته نشده و هنرمندان متعهد جایگزین آن ها نشوند نمی توانیم در سینما با استکبار جهانی مقابله کنیم

عباس لاجوردی در نشست خبری فیلم سینمایی«جشن تولد»

سینماپرس: عباس لاجوردی کارگردان سینما در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در خصوص ضرورت مبارزه با استکبار جهانی در هنرهفتم گفت: تا وقتی مدیرانی که تظاهر به دین داری و انقلابی بودن می کنند و محاسن می گذارند و انگشتر در دست می کنند کنار گذاشته نشده و هنرمندان متعهد جایگزین آن ها نشوند نمی توانیم در سینما با استکبار جهانی مقابله کنیم؛ این مدیران تنها برای نظام هزینه ایجاد می کنند و باید هرچه سریع تر از پست ها و مسندهای خود برکنار و اخراج شوند تا به جای تظاهر و شوآف و شعار بتوانیم شاهد اقدام عملی برای مبارزه با استکبار جهانی در سینما باشیم.

کارگردان فیلم سینمایی «جشن تولد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما امروزه با مدیرانی روبرو هستیم که مثلاً عنوان می کنند دغدغه مبحث مهم حجاب را دارند اما در عمل چه کار مفیدی برای این مقوله بسیار مهم انجام داده اند؟ نهایت کارشان این است که یک سری برنامه ها به صورت شوآف برگزار می کنند و ضمن آنکه رزومه خود را پربار می کنند این ادعا را دارند که در راستای این امر مهم و حیاتی نقش داشته اند در صورتی که کارشان جز تظاهر چیز دیگری نبوده است و هیچ فایده ای نداشته است.

وی در همین راستا با بیان اینکه هنرمندانی که با دست خالی در جبهه فرهنگی جلوی دشمنان ایستادند باید به عنوان لیدر فرهنگی جایگزین مدیران متظاهر شوند تصریح کرد: ما در حوزه فرهنگ نیاز به فرماندهانی داریم که بدون هراس و واهمه از دشمن به میدان نبرد بیایند و با همه توان و قدرت شان به مقابله با دشمنان برخیزند و در این امر مهم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکنند.

لاجوردی متذکر شد: اگر امروز مقوله مهم ازدواج و فرزندآوری چندان مورد توجه نسل جوان نیست، اگر شاهدیم که برخی افراد سگ می آورند و به جای فرزند بزرگ می کنند، اگر اخلاق در جامعه از بین رفته همه و همه به دلیل حضور مدیران سهل انگار در عرصه فرهنگ و هنر است که هیچ کاری در مقابل ترکش های دشمنان که با تمام قوا فرهنگ و جامعه ما را نشانه گرفته اند انجام نداده اند.

این سینماگر با طرح این پرسش که چرا دشمن جرأت می کند حرف از تجزیه در کشور ما بزند اظهار داشت: مدیرانی که به هر علت نتوانسته و یا نمی خواهند جلوی قبح شکنی های دشمن در عرصه فرهنگی و هنری را بگیرند به درد این پست و سمت نمی خورند و باید جای شان را به دیگرانی بدهند که حاضرند از جان شان برای حفظ ارزش های ملی و دینی و انقلابی بگذرند.

وی تأکید کرد: دشمن امروزه با موشک و توپخانه سنگین به کشور ما حمله کرده اما ما به صورت معدود مدیرانی را شاهد هستیم که با کلت و کلاشینکف جلوی هجمه دشمنان ایستاده اند؛ خوب مسلم است که با کلت و کلاشینکف نمی توان با دشمن مقابله کرد و ما باید از همه تجهیزات و توان و بودجه و زندگی مان برای مقابله با دشمنان استفاده کنیم.

لاجوردی وظیفه مدیران فرهنگی و سینمایی را در شرایط حساس کنونی بسیار خطیر دانست و در این باره گفت: مدیران باید قدم جلو بگذارند و از تمام ظرفیت سینما برای مقابله با استکبار جهانی استفاده کنند؛ سینمای ایران باید تمام تولیداتش تولیدات ضد استکباری باشد؛ برای رسیدن به این مهم هنرمند به تنهایی نمی تواند قدم بگذارد چون هزینه بر است و مدیران باید تمام پتانسیل موجود در سینما را برای رسیدن به این هدف مهم به کار گیرند.

این هنرمند در پایان این گفتگو افزود: این باعث افسوس و شرمساری است که ما هیچ تلاش جدی و گسترده ای را علیه استکبار نمی بینیم و قطعاً یکی از عمده دلایل این اتفاق آن است که مدیران به افراد متعهد میدان نمی دهند و نان به نرخ روز خورها را دور خود جمع کرده و از آن ها حمایت می کنند. تا زمانی که نان به نرخ روز خورها دور مدیران جمع باشند ما قطعاً شاهد اتفاقات بدتری نیز خواهیم بود و روز به روز از اهداف کلانی که باید برای حفظ ارزش های نظام و کشور داشته باشیم دور و دورتر خواهیم شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.