شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

کاظم راست‌گفتار:

فیلمسازی در ایران تبدیل به یک شغل بسیار گران شده است

کاظم راست گفتار

سینماپرس: کاظم راست‌گفتار می‌گوید شرایط دریافت پروانه ساخت فیلم‌ها سخت شده است و مسئولان سازمان سینمایی می‌گویند به امید گذشته نباشید!

به گزارش سینماپرس، کاظم راست‌گفتار کارگردان و تهیه‌کننده سینما در گفتگو با مهر با اشاره به پروژه‌هایی که در دست دارد، گفت: پیش از این قرار بود پروژه «بند هفت» را تولید کنم که به دلیل به‌وجود آمدن برخی از مشکلات ساخت این فیلم متوقف شد. در حال حاضر برای ساخت یک پروژه کمدی با نام «داماد مقبول» درخواست مجوز کرده‌ام که هنوز اجازه‌ای در این زمینه صادر نشده است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به یک ماه است که برای «داماد مقبول» درخواست پروانه ساخت داده است، توضیح داد: در واقع مدتی است که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفت و آمد دارم تا بتوانم هرچه سریع‌تر پروانه ساخت این فیلم را دریافت کنم. در حال حاضر یکی از معضلات ما در سینما مساله پروانه ساخت است، این در حالی است که سینماگران می‌توانند به راحتی و حتی در لایه‌های طنز بسیاری از مسائلی که مردم جامعه درگیر آن هستند، رصد کرده و از طریق فیلم آن را به مسئولان و جامعه گوشزد کنند.

این کارگردان ادامه داد: حتی فیلمسازانی مانند ما که معمولاً مغضوب دوستان ارشاد هستند، تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا بتوانیم کمکی به رشد و فرهنگ داشته باشیم اما برخوردهای مناسبی با ما نمی‌شود.

راست‌گفتار بیان کرد: اکثر فیلم‌هایی که ساخته‌ام به نوعی تصویرگر مسائل و مشکلات جامعه بوده است، مانند فیلم «نقاب» که به نوعی درباره سوء‌استفاده از دوربین‌های موبایل بود آن هم درست زمانی که تازه استفاده از این گوشی‌ها در جامعه در حال گسترش بود و من در این فیلم درباره امکان سوء‌استفاده از این گوشی‌ها هشدار دادم. اما برای این فیلم اجازه اکران صادر نشد و ضرر مالی هم کردیم.

وی ادامه داد: شرایط برای دریافت پروانه ساخت به قدری سخت شده که حتی خود دوستان در وزارت ارشاد می‌گویند به این امید نباشید که بتوانید مانند قبل فیلم بسازید و مقررات تغییر کرده است! ولی چرا باید قوانین تغییر کرده باشد؟

این کارگردان سینما در پایان گفت: متأسفانه فیلمسازی در ایران تبدیل به یک شغل بسیار گران شده است و فیلمسازانی مانند ما نیز که روابط برخی از دوستان را نداریم، برای ساخت یک فیلم باید زندگی خود را بفروشیم اما در نهایت مانند یک مجرم با ما برخورد می‌شود!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.