دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

آهنگساز پر مشغله ایرانی؛

«علی رهبری» رهبر کنسرت «جشن سالگرد جمهوریت ترکیه» می‌شود

علی رهبری

سینماپرس: علی رهبری آهنگساز و رهبر بین المللی ایرانی بعد از رهبری کنسرت افتتاحیه فصل هنری شهر استانبول در کنسرت جشن سالگرد جمهوریت ترکیه نیز در این شهر با ارکستر سمفونیک غیر دولتی دیگر استانبول روی صحنه خواهد رفت

به گزارش سینماپرس، علی رهبری آهنگساز و رهبر بین المللی ایرانی بعد از رهبری کنسرت افتتاحیه فصل هنری شهر استانبول در کنسرت جشن سالگرد جمهوریت ترکیه نیز در این شهر با ارکستر سمفونیک غیر دولتی دیگر استانبول روی صحنه خواهد رفت.

علی رهبری علاوه بر ارکسترهای دیگر کشور ترکیه با این ارکستر غیر دولتی نیز سال‌ها همکاری داشته است. این کنسرت در روز شنبه ۷ آبان ماه در سالن جمال رشید ری استانبول برگزار خواهد شد.

در این کنسرت آثاری از «فرید توزون» «فازیل سای» آهنگسازان شناخته شده ترکیه و «ریمسکی کورساکوف» اجرا خواهد شد.

سولیست ویولن این کنسرت «الوین گالینف» نوازنده بسیار جوان آذربایجانی با شهرت جهانی است. گالینف با برنده شدن در چندین مسابقه جهانی شهرت قابل توجهی بدست آورده است.

علی رهبری رهبر پر مشغله ایرانی اکنون سمت رهبر دایم میهمان ارکستر اپرای مارینسکی در سنت پترزبورگ روسیه را به عهده دارد و قبلا نیز علاوه بر سمت رهبری دایم میهمان ارکسترهای «رادیو بلژیک»، «فیلهارمونیک چک»، و «فیلهارمونیک بلگراد»، مدیریت هنری ارکستر شهرهای، بروکسل، مالاگا، زاگرب، و پراگ را نیز برعهده داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.