دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

انسیه شاه حسینی:

اگر هرکسی بخواهد درباره مسائل و زمینه‌هایی که در آنها تخصصی ندارد اظهار نظر کند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود

انسیه شاه حسینی

سینماپرس: انسیه شاه حسینی گفت: به هر نحو هنرمندان نسبت به سایر مردم در دید هستند، حرفی که می زنند بیشتر شنیده می شود پس باید مراقب نظرات خود باشند، زیرا ما سیاست مدار و جامعه شناس نیستیم تا بتوانیم درباره مسائل نظراتی دقیق و تخصصی بدهیم.

به گزارش سینماپرس، انسیه شاه حسینی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه کارگردانی گفت: در حال حاضر مقدمات پیش تولید فیلم جدیدم به نام «به کودکان شلیک نکنید» را فراهم می‌کنم، البته نگارش فیلمنامه دیگری را هم در دست دارم اما تا قطعی شدن آن خبری درباره‌اش منتشر نخواهد شد.

وی درباره فعالیت خود در فضای مجازی افزود: من فعالیت چندانی در فضای مجازی ندارم، واقعیت امر چندان علاقه‌ای هم به این فضا ندارم زیرا اطلاعاتش برایم جذاب نیست، در فضای مجازی اکثریت مطالب زودگذر، کم دغدغه و به قول دوستان فست فودی هستند.

اخبار را از خبرگزاری‌ها دنبال می‌کنم نه فضای مجازی

شاه حسینی در همین رابطه ادامه داد: به همین دلیل است که اگر بخواهم خبری را بخوانم از طریق خبرگزاری‌ها و یا روزنامه اقدام می کنم و برای مطالعه انتخاب اولم کتاب است و نه مطالب فضای مجازی.

این کارگردان سینما درباره اظهارنظر برخی هنرمندان در فضای مجازی اضافه کرد: به نظر من هنرمند اگر درباره آثار هنری و یا زندگی خود چیزی بگوید و نظری بدهد ایرادی ندارد اما اگر هرکسی بخواهد درباره مسائل و زمینه‌هایی که در آنها تخصصی ندارد اظهار نظر کند سنگ روی سنگ بند نمی شود.

شاه حسینی در همین راستا اضافه کرد: طبیعتا من هم در مورد مسائل روز، مسائل سیاسی و اجتماعی نظراتی دارم، شاید در برخی موارد گلایه هایی هم داشته باشم اما اینکه بخواهم نظراتم را به کل جامعه تعمیم دهم و به نوعی باعث مخدوش کردن اذهان عمومی شوم درست نیست.

شاه حسینی: اظهارنظر درباره مسائل سیاسی تخصص می‌خواهد

این کارگردان زن سینما افزود: به هر نحو هنرمندان نسبت به سایر مردم در دید هستند، حرفی که می زنند بیشتر شنیده می شود پس باید مراقب نظرات خود باشند، زیرا ما سیاست مدار و جامعه شناس نیستیم تا بتوانیم درباره مسائل نظراتی دقیق و تخصصی بدهیم.

شاه حسینی درباره ناآرامی های اخیر جامعه و اغتشاشات خاطرنشان کرد: به نظر من اینکه جامعه ای اعتراض کند طبیعی است و این نشان از یک جامعه دموکراتیک است، اما اگر بخواهیم اعتراض را به ناامنی تبدیل کنیم به هیچ عنوان پذیرفته نیست و اغتشاش محسوب می‌شود، در مرحله ای هستیم که اگر یک فرد معترض وجود دارد باید به وضوح مسیرش را از ایجاد ناامنی جدا کند. در این شرایط است که اعتراض شنیده می شود اما قطعا در فضایی خشمگین و بغض آلود مساله حل شدنی نیست و موجب اغتشاش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.