شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

ضرورت مبارزه با استکبار جهانی در هنرهفتم/۳

کیوان نیا: با ریاکاری و تزویر در حوزه مدیریت فرهنگی روبرو هستیم/ نیازمند مدیریت جهادی و انقلابی هستیم نه تشریفاتی و شعاری!

شاهرخ کیوان نیا

سینماپرس: شاهرخ کیوان نیا مستندساز در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در خصوص ضرورت مبارزه با استکبار جهانی در هنرهفتم گفت: متأسفانه ۴ دهه است با ریاکاری و تزویر در حوزه مدیریت فرهنگی روبرو هستیم به نحوی که مدیران شعار حمایت از تولیدات ضد استکباری می دهند اما چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند و هیچ حمایتی از فیلمسازان متعهد و انقلابی ندارند.

کارگردان مجموعه مستند «موزه های جنگ دنیا» و «از کربلا تا قدس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ما نیازمند جهاد تبیین هستیم اما گویا مدیران فرهنگی هیچ دغدغه ای در خصوص جهاد تبیین ندارند. آثار فرهنگی و به ویژه آثار سینمایی ما باید باعث ایجاد بصیرت در بین آحاد افراد جامعه شود باید کاری کند تا مردم دشمنان شان را بشناسند اما افسوس که چنین اتفاقی حداقل تاکنون رخ نداده است.

این سینماگر سپس با انتقاد شدید از مدیران فرهنگی تصریح کرد: مدیران به جای حمایت از نیروهای متعهد و انقلابی آن ها را سردرگم و ذله می کنند؛ ما باید برای یک پروژه ماه ها و سال ها دوندگی کنیم و در نهایت هم به نتیجه نمی رسیم.

کیوان نیا در همین راستا متذکر شد: ما نیازمند مدیریت جهادی و انقلابی هستیم نه تشریفاتی و شعاری! وضعیت مدیریت در کشور ما به گونه ای شده که معمولاً منشی های متعدد دارند، تشریفات دارند و این در حالی است که یک مدیر واقعی و انقلابی کسی است که از هر تشریفاتی به دور بوده و وسط میدان باشد و کار ارباب رجوع را راه بیندازد.

وی ادامه داد: مدیران عمدتاً افراد غیرمتخصصی هستند که به واسطه روابط سببی و نسبی با برخی افراد به غلط پشت میزها نشسته اند و از مزایای شغلی شان بهره مند می شوند و فاقد هرگونه استراتژی اند. این افراد سلایق حزبی و جناحی و فامیلی شان را ارجح می دانند؛ بی تردید تا زمانی که چنین افرادی در رأس امور هستند و متخصصان و متعهدان و امتحان پس داده ها در مسند کار نیستند هیچ تحول جدی در این حوزه صورت نخواهد گرفت.

این مستندساز تأکید کرد: نقیصه کلی حوزه فرهنگی و هنری در کشور ما فقدان راهبرد کلان مدیران است. مقوله هایی مانند ۱۳ آبان همیشه مغفول مانده اند؛ هرچند گاهی حرکت های فردی شده که با عدم حمایت و مسائل تشویقی همراه بوده اما مدیران تدبیری برای پرداختن به این مسائل مهم نداشته اند.

کیوان نیا در خاتمه این گفتگو افزود: این اتفاق در حالی است که دشمنان استراتژی فرهنگی و راهبردی شان به این گونه است که برای دستیابی به اهداف شان آثار هنری مانند سریال و فیلم تولید می کنند و نمادهای شان را در آن تبلیغ می کنند و در سوی دیگر ما قرار داریم که همیشه تهاجم دشمن به سوی مان است و در مقابل کنش آن ها هیچ واکنش معقول و به جایی نداریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.