یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

سکانس بازگشت به انقلاب در سریال ادامه دار چرخش‌های یک «سلبریتی»؛

هاشمی: اساساً خیلی با ورود سینماگران و هنرمندان به عرصه سیاست موافق نیستم/جایگاه ما ایرانی‌ها خیلی بالاتر از این‌هاست که ساده فریب بخوریم

سیدجواد هاشمی در نشست خبری فیلم سینمایی پیشونی سفید۲

سینماپرس: سیدجواد هاشمی با ابراز امیدواری برای برقراری آرامش در جامعه بیان کرد: در شرایط فعلی همه باید مراقب باشیم تا در عین ایجاد فضایی برای طرح اعتراض‌ها، جلوی سوءاستفاده‌ها نیز گرفته شود.

به گزارش سینماپرس، سید جواد هاشمی که با استوری های خود در فرایند فتنه اخیر می‌رفت تا در زمره سلبریتی های اغتشاش طلب شناخته شود؛ حالا با تغییر دیدگاه خود درباره اعتراض‌های چند هفته اخیر در جامعه و پیامدهای آن بویژه در موضوع وحدت ملی و حفاظت از تمامیت ارضی کشور بیان کرد: من اساساً خیلی با ورود سینماگران و هنرمندان به عرصه سیاست موافق نیستم و به طور کلی در این مورد می‌گویم، من خودم از کسانی بودم که در اتفاق‌های پیش آمده همدردی کردم ولی معتقدم در عین حال باید مراقب باشیم. کشور ما در معرض حساسیت‌های داخلی و خارجی قرار گرفته است؛ چراکه از منظر کشورهایی که ما را دوست ندارند و ترجیح‌شان این است که ایران به خاک سیاه بنشیند و دوست دارند در کشور ما دخالت کنند، ما اصلاً شرایط خوبی نداریم و آن‌ها در حال سوءاستفاده هستند؛ به همین دلیل باید خیلی آگاهانه عمل کرد و درست پیش رفت. من به هیچ عنوان دوست ندارم کشور دچار مخاطره شود اما از طرف دیگر هم فکر می‌کنم عملکرد نهادهای مسؤول می‌توانست خیلی بهتر از این باشد تا این شرایط به وجود نیاید.

وی تاکید کرد: هیچ بخشی از مردم ما به‌رغم اینکه به آن‌ها جاسوس یا عامل خارجی گفته می‌شود، این چنین نیستند. آنها فقط معترضند و همانطور که رئیس جمهور اعتراض را به رسمیت شمرده است باید اجازه داده شود که اعتراض حداقل در دانشگاه مطرح شود. ایشان تاکید کرده که مثلاً در مکان‌های دانشجویی می‌توان این مسائل را مطرح کرد ولی در آنجا هم دیدیم که فضا به هم ریخته شد. ما در این شرایط رفتار بهتری می‌توانیم داشته باشیم تا اوضاع بهتر شود اما اگر هوشیار نباشیم، خارجی‌ها سوء‌استفاده می‌کنند و خدای ناکرده کشور ما به کشورهایی مثل سوریه، لبنان، عراق و کشورهایی که دچار مخاطره هستند تبدیل می‌شود؛ این چیزی است که نیمی از دنیا برای خاورمیانه می‌پسندد، در حالی که باور دارم فرهنگ و جایگاه ما ایرانی‌ها خیلی بالاتر از این‌هاست که ساده فریب بخوریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.