شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

تجربه دوباره یک اشتباه؛

«فیلم کوتاه تهران» دوباره به «پردیس ملت» رسید

سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: پردیس سینمایی ملت میزبانی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را برعهده گرفت. این در حالی است که تجربه انتخاب این پردیس غیر استاندارد و با حداقل امکانات به عنوان محل برگزاری جشنواره های سینمایی یکی از موضوعات تجربه شده در دوران پیش از کرونا محسوب می‌شود.

به گزارش سینماپرس، پردیس سینمایی ملت به عنوان محل برگزاری دوره سی‌ونهم جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شد. این در حالی است که یکی از بزرگترین مشکلات جشنواره‌های سینمایی در دولت تدبیر و امید تخصیص پردیس سینمایی ملت به عنوان محل استقرار اهالی رسانه بود. امکانات اندک پردیس سینمایی ملت در تمامی این سال ها مشکلات بسیار زیادی را برای اهالی رسانه پدید آورد؛ از قطعی مکرر اینترنت گرفته تا قطع برق هنگام نشست‌های رسانه‌ای؛ از کمبود پارکینگ گرفته تا سالن‌های کوچکی که در بعضی سانس‌ها به دلیل پر شدن ظرفیت، جایی برای نشستن نداشتند. از سوی دیگر عدم دسترسی این سینما به وسایل نقلیه عمومی از جمله مترو و اتوبوس و واقع شدن این مکان در مجاورت یکی از بزرگراه‌های پرترافیک مشکلات دسترسی اهالی رسانه را دو چندان کرده بود.

حال معلوم نیست با کدام منطق و با وجود بارها تجربه شکست خورده، مجددا قرار است سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران دوباره به پردیس ملت برگردد. جشنواره‌های که می.خواهد با محوریت موضوع «ژانر» در دو بخش اصلی «سینمای ملی» و «سینمای بین‌الملل» بعد از دو سال اخیر محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، با حضور هنرمندان، فیلمسازان، اهالی رسانه و چهره‌های فرهنگی و هنری در پردیس سینمایی ملت برگزار شود.

این رویداد یکی از ۶۳ فستیوال مورد تایید آکادمی اسکار در جهان، یکی از ۹ جشنواره بین‌المللی مورد تایید این آکادمی در قاره آسیا و یکی از دو جشنواره بین‌المللی مورد تایید اسکار در خاورمیانه است.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱(۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲) برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.