شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

برای حضور در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳؛

«سَن‌اومر» نماینده سینمای «فرانسه» شد

فیلم سینمایی «سَن‌اومر»

سینماپرس: فرانسه فیلم سینمایی «سَن‌اومر» را برای شرکت در رقابت اسکار نود و پنجم انتخاب و معرفی کردند.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، فرانسه فیلم «سن‌اومر» ساخته آلیس دیوپ را به اسکار فرستاد.

این فیلم که اولین فیلم داستانی دیوپ است برنده شیر نقره‌ای و شیر آینده در جشنواره فیلم ونیز شد. فیلم قرار است در آمریکا نیز اکران شود و در جشنواره فیلم نیویورک و جشنواره فیلم لندن هم به نمایش درمی‌آید.

داستان فیلم درباره راما، استاد ادبیات و رمان‌نویس است که از پاریس به سن‌اومر می‌رود تا محاکمه لارنس کولی را ببیند و در مورد این پرونده بنویسد. کولی یک دانشجو و مهاجر سنگالی است که متهم است دختر ۱۵ ماهه خود را در ساحلی رها کرده تا جزر و مد او را با خود ببرد.

فیلمنامه‌ این فیلم توسط دیوپ با همکاری آمریتا دیوید و ماری ان‌دیائه نوشته شده و کابیجه کاگامه، گوسلاژی مالاندا ، والری درویل و ارولیا پتی در آن بازی می‌کنند.

کمیته انتخاب فیلم برای اسکار فرانسه ۵ فیلم را به عنوان فیلم‌های نهایی انتخاب کرده بود که از آن میان در نهایت فیلمی را انتخاب کرد که در جشنواره ونیز درخشید. «یک صبح خوب» ساخته میا هنسن-لاو با بازی لئا سدو، درام «تمام وقت» ساخته اریک گراول با باری لوری کالامی، «بدترین‌ها» ساخته لیز آموکا و رمن گورت و «دوباره پاریس را ببینید» ساخته آلیس وینوکور دیگر فیلم‌های منتخب برای اسکار بین‌المللی در کمیته انتخاب فرانسه بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.