یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

مدیر اجرایی «آیینه‌داران آفتاب»:

در حوزه تئاتر دینی هزینه بسیار می‌شود ولی درست هزینه نمی‌شود/مردم همراه و تشنه کارهای هنری هستند

تعزیه

سینماپرس: طراح و مدیر اجرایی «آیینه‌داران آفتاب» که همزمان با اربعین حسینی برگزار می‌شود تأکید کرد باید با نگاه خلاقانه‌تری از ظرفیت‌هایی همچون راه‌پیمایی اربعین در حوزه تئاتر و تئاتر دینی بهره برد.

به گزارش سینماپرس، امیرحسین شفیعی طراح و مدیر اجرایی «آیینه‌داران آفتاب» که همزمان با پیاده‌روی اربعین حسینی از میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم حسینی (ع) در حال برگزاری است، درباره این رویداد به مهر گفت: بعد از اذان صبح و همزمان با اربعین حسینی (ع)، کاروان «آیینه‌داران آفتاب» کار خود را با حضور ۱۵۰ هنرمند تئاتر و آیینی از میدان امام حسین (ع) آغاز کرد. این هنرمندان در ۴ موکب سیار تعزیه، هنرهای نمایشی، روایت‌گری و آیین‌های عاشورایی به اجرای آثار خود در میان مردم می‌پردازند.

وی ادامه داد: در کنار ۴ موکب سیار، بازسازی کاروان اسرای کربلا را هم داریم. رویداد «آیینه‌داران آفتاب» باعث شد تا خیلی از هنرمندان به عنوان عاشقان امام حسین (ع) ادای دین کنند.

بودجه تئاتر دینی به درستی هزینه نمی‌شود/ استفاده از ظرفیت اربعین

شفیعی با اشاره به حضور پرشور مردم در راه‌پیمانی اربعین حسینی از میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم حسینی (ع)، یادآور شد: به عنوان یک فعال حوزه تئاتر میدانی و محیطی، با چنین خیل عظیمی از مردم مواجه نبودم که هم در پیاده‌روی حضور دارند و هم از اجرای آثار هنرمندان در موکب‌های سیار استقبال می‌کنند.

وی متذکر شد: امروز متوجه شدم که چقدر از ظرفیت رویدادهایی نظیر پیاده‌روی اربعین حسینی برای هنرهای نمایشی، غافل هستیم.

بودجه تئاتر دینی به درستی هزینه نمی‌شود/ استفاده از ظرفیت اربعین

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: در حوزه تئاتر دینی هزینه بسیار می‌شود ولی درست هزینه نمی‌شود. تجربه «آیینه‌داران آفتاب» به من نشان داد که باید با نگاه خلاقانه‌تری به سمت تئاتر دینی و اجرای آن برویم. تأثیرگذاری و گستردگی رویدادی همچون پیاده‌روی اربعین حسینی بسیار زیاد است و حضور هنرمندان و اجراهای دینی و آیینی در این رویداد بزرگ تأثیرگذاری بسیار بالاتر و برقراری ارتباط بسیار بیشتری با مردم و اقشار مختلف جامعه را به همراه دارد.

شفیعی در پایان سخنان خود تأکید کرد: آنچه برای تئاتر دینی هزینه می‌شود بخشی از بودجه تئاتر کشور است که باید به درستی و با نگاه خلاقانه‌تری نسبت به گذشته و با استفاده از ظرفیت‌هایی همچون پیاده‌روی اربعین حسینی یا رویدادهایی این چنینی، هزینه شود. من که سال‌ها در عرصه تئاتر محیطی و میدانی فعالیت کرده‌ام هرگز در چنین شرایط و جوی که در پیاده‌روی اربعین حسینی تجربه می‌کنم، قرار نگرفته بودم. در چنین رویداد بزرگی مردم همراه و تشنه کارهای هنری هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.