سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸

عدم تشکیل «شورای سینما» همزمان با «روز ملی سینما»؛

وعده‌ «خزاعی» محقق نشد/«روابط عمومی سازمان سینمایی» تقصیر را گردن «معاون اول رییس‌جمهور» انداخت!

آرم شورای عالی سینما*

سینماپرس: در حالی که قرار بود شورای سینما با حضور معاون اول رئیس جمهور روز گذشته و همزمان با روز ملی سینما برگزار شود، روابط عمومی سازمان سینمایی برگزاری آن را به آینده موکول کرد.

به گزارش سینماپرس، از اولین وعده‌های محمد خزاعی همزمان با رسیدن به کرسی ریاست سازمان سینمایی احیای شورای عالی سینما با حضور رییس‌جمهور بود. شورایی که پیش‌تر در زمان ریاست جواد شمقدری بر سازمان سینمایی تشکیل شده بود و در چند نوبت با حضور رئیس جمهور وقت، مصوباتی هم برای سینمای ایران داشت.

شورایعالی سینما اما همزمان با ریاست جمهوری حسن روحانی به‌طور کامل تعطیل شد و شاید به همین دلیل احیای آن تبدیل به یکی از اصلی‌ترین شعارهای مدیران سینمایی دولت سیزدهم شد.

شورایعالی سینما اما آرام‌آرام در میان وعده‌های مدیران سینمایی جای خود را به «شورای سینما» داد سازمان سینمایی اعلام کرد که قرار است این جلسه بدون حضور رئیس جمهور با حضور معاون اولش برگزار شود. در آخرین نوبت از طرح این وعده هم، هفته گذشته بود که روز ملی سینما برابر با ۲۱ شهریور ماه به‌عنوان اولین موعد برگزاری این شورا اعلام شد. روز گذشته اما این شورا تشکیل نشد.

یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی ظهر امروز در نشست خبری «هفته مهر سینمای ایران» در پاسخ به پیگیری خبرنگاران درباره سرانجام برگزاری این جلسه اینگونه توضیح داد: این جلسه روز گذشته برگزار نشد چون معاون اول رییس‌جمهور درگیر مسایل مربوط اربعین بودند اما به زودی این جلسه برگزار خواهد شد.

این برای چندمین بار است که تحقق این وعده از سوی مسئولان سینمایی به آینده موکول می‌شود و باید دید «شورای سینما» چه زمانی احیا می‌شود تا بتوان به‌صورت مصداقی درباره کارکردها و اهمیت احیای آن سخن گفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.