دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶

هفتادمین جلسه «شورای هنر» برگزار شد؛

اسماعیلی: به دنبال این هستیم که در راستای تحقق اهداف کارگروه فرهنگی دولت از دیدگاه‌های اعضای شورای هنر کشور بهره ببریم

محمدمهدی اسماعیلی؛ وزارت ارشاد

سینماپرس: وزیر فرهنگ گفت: امسال با برپایی ۴۵۰ موکب در نقاط مختلف ایران و عراق، این خدمات فرهنگی به زائران اربعین حسینی عرضه می‌شود.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز دوشنبه در هفتادمین جلسه شورای هنر ضمن اشاره به فعالیت ستاد اربعین وزارت فرهنگ گفت: امسال با تشکیل ستاد اربعین در وزارتخانه تلاش شد تا از ظرفیت بخش‌های مختلف وزارتخانه برای ارائه انواع و اقسام خدمات فرهنگی و هنری بهره ببریم که امسال با برپایی ۴۵۰ موکب در نقاط مختلف ایران و عراق، این خدمات فرهنگی به زائران اربعین حسینی عرضه می‌شود.

وزیر فرهنگ با تاکید بر اهتمام همه جانبه دولت مردمی مبنی بر رفع مشکلات و زائران راهپیمایی اربعین حسینی گفت: رئیس جمهور محترم و اعضای هیأت دولت این روزها بصورت شبانه روزی تلاش می‌کنند تا از تمامی ابزار و توان دولت برای رفع موانع زائران حماسه میلیونی اربعین حسینی استفاده شود تا زائران با کمترین دغدغه ممکن در این حماسه میلیونی حضور یابند.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به الزامی شدن پیوست فرهنگی برای مصوبات هیات دولت اشاره کرد و گفت: بر این اساس هر آئین نامه و لایحه‌ای که در کمیسیون دولت مطرح می‌شود همزمان برای وزیر فرهنگ به عنوان دبیر کارگروه فرهنگی دولت ارسال می‌شود تا اقدامات لازم برای پیوست فرهنگی آن صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه کارگروه فرهنگی از ساختارهای جدید دولت مردمی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: به دنبال این مسئله هستیم که در راستای تحقق اهداف کارگروه فرهنگی دولت از نقطه نظرات و دیدگاه‌های اعضای شورای هنر کشور بهره ببریم.

لازم به ذکر است، ارائه گزارش عملکرد «ستاد اربعین» وزارت فرهنگ از سوی اصغر امیرنیا، دبیر ستاد اربعین و بررسی اصلاحات تسهیل گرایانه برای صدور مجوز موسسات فرهنگی با حضور مهدی محمدی، دبیر هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی از مواردی بود که به عنوان دستورجلسه مورد بررسی و ارزیابی اعضای شورای هنر کشور قرار گرفت.

گفتنی است، جلسات شورای هنر کشور پس از سال‌ها وقفه، در دوره جدید وزارت فرهنگ از سر گرفته شده است و صبح امروز، پنجمین جلسه این شورا در دوره جدید و هفتادمین جلسه آن در ادوار مختلف در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.