شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶

آغاز اجراهای جشنواره تئاتر مقاومت در پیاده روی اربعین؛

فخرموسوی: اجراها با همراهی و استقبال خوب مخاطبان کشورهای مختلف مواجه شد

جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت

سینماپرس: نخستین روز از اجراهای تئاتر مقاومت با اجرای شانزده گروه نمایشی در نقاط مختلف مسیر پیاده‌روی اربعین برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، سیدوحید فخرموسوی دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت با اعلام خبر آغاز اجراهای بخش بین الملل این جشنواره در مسیر پیاده روی اربعین حسینی، گفت: بعد از ظهر روز گذشته هجدهم شهریور، اجراهای ۱۶ نمایش آئینی، تعزیه، نقالی و پرده خوانی و خیابانی به زبان‌های فارسی، عربی، ترکی و انگلیسی آغاز شد که با همراهی و استقبال خوب مخاطبان کشورهای مختلف مواجه شد.

وی ادامه داد: این اجراها که با توجه به آئین‌های سوگواری نواحی مختلف کشور در این مسیر نورانی حضور دارند، توانسته‌اند با مخاطبان کشورهای مختلف ارتباط خوبی بگیرند. پنج نمایش از آثار رویداد نمایشی زخم عتیق آثار کودک و نوجوان هستند که به صورت دو زبانه عربی و فارسی اجرا می‌شوند، کودکانی که بخش مهمی از این مسیر را حضور دارند و نیاز است که در کنار تجربه فراموش نشدنی اربعین حسینی آثار محتوا محور نمایشی را نیز تماشا کنند، آثاری که به واقع برایشان فراموش نشدنی است.

فخر موسوی در ادامه با اشاره به شرایط اجرا در کشور عراق گفت: در این مدت که کاروان تئاتر «زخم عتیق» در کشور عراق و مسیر پیاده روی حضور دارند، برادارن عراقی در کنار پذیرایی و خادمی مخلصانه و برادرانه، در امور فنی و تخصصی و ایجاد شرایط بهتر اجرای آثار نیز در کنارمان بوده‌اند.

دبیر جشنواره تئاتر مقاومت در پایان تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که در کنار بهره‌مندی از فضای معنوی پیاده روی اربعین حسینی، به نحوی آنچه از دستمان به عنوان هنرمندان تئاتر برای خدمت به زائران امام حسین (ع) بر می‌آید انجام دهیم و آن هم اجرای تئاترهای عاشورایی است. ایستادگی و مقاومت ما بزرگترین درسی است که از عاشورا گرفته‌ایم و ما نیز پیرو خط سرخ حسینی هستیم.

برای نخستین بار در بخش بین الملل جشنواره تئاتر مقاومت، رویداد آئین‌های نمایشی «زخم عتیق» مصادف با اربعین حسینی در کشورعراق برگزار می‌شود.

این رویداد با حضور گروه‌های نمایشی در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، حله و مسیر پیاده روی اربعین برگزار خواهد شد که اتکای آن بر بازتاب آئین‌های سوگواری از اقوام مختلف ایرانی و چند گروه خارجی، در قالب نمایش و تئاتر است. این اجراها در روزهای آینده هم به کار خود ادامه می‌دهند.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری سید وحید فخر موسوی در بازه زمانی شهریور تا آذر ۱۴۰۱، در گستره ایران و کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.