شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

انتقاد نسبت به تخلفات گسترده در خانه سینما؛

سخایی شاهرودی: بر اساس قانون امروز آخرین روزی است که مجمع خانه سینما می تواند باطل اعلام شود/ آقای خزاعی شما مدافع قانون هستید با ابطال این مجمع برگ زرینی در کارنامه خود به یادگار بگذارید

رضا سخایی شاهرودی

سینماپرس: رضا سخایی شاهرودی عضو انجمن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان با انتقاد شدید نسبت به تخلفات گسترده در خانه سینما از جمله تأسیس صنوف موازی و همچنین شبهات گسترده در انتخابات اخیر هیأت مدیره این نهاد اظهار داشت: بر اساس قانون امروز شنبه نوزدهم شهریور آخرین روزی است که مجمع خانه سینما می تواند باطل اعلام شود چرا که در قانون آمده مجمع عمومی تا یک هفته کاری قابل ابطال است و از آنجا که این مجمع پرتخلف و پرشائبه چهارشنبه نهم شهریور برگزار شده و روزهای پنجشنبه و جمعه روزهای کاری محسوب نمی شود امروز آخرین روزی است که این مجمع می تواند باطل شود و من امیدوارم مدیران سازمان سینمایی و وزارت ارشاد به جای نظاره گر بودن این تخلفات هرچه سریع تر این مجمع را باطل اعلام کنند.

دستیار اول کارگردان فیلم های سینمایی «قسم» و «فراری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اینکه مجمع نهم شهریور ماه به دلایل متعدد باید باطل اعلام شود بر همگان آشکار است! حتی داخل مجمع هم اعتراض شده و یکی از نمایندگان صنوف که به قانون اشراف دارد اعتراض کرده و گفته این مجمع در آینده ابطال می شود و مجمع تبعات آن را قبول کرده است.

وی ادامه داد: مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی نباید منتظر باشند که رئیس مجمع آن را باطل اعلام کند! چرا که ایشان خودشان به تخلف در مجمع واقف بودند و اگر می خواستند مجمع را باطل اعلام کنند همان روز این کار را می کردند.

سخایی شاهرودی سپس خطاب به رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: آقای خزاعی شما مدافع قانون هستید با ابطال این مجمع برگ زرینی در کارنامه خود به یادگار بگذارید؛ شما باید وارد میدان شوید. شما که در سینما قانون مند رفتار کرده اید و می کنید و نویدبخش روزهای خوب برای آینده سینمای کشور هستید پیرو نص صریح قانون باید این مجمع پرتخلف را باطل اعلام کنید و بدانید با این کار خیل عظیمی از سینماگران و صنوف سینمایی کشور از شما حمایت خواهند کرد.

این سینماگر تأکید کرد: خانه سینما باید قانون مند شود. قطعاً اگر همه چیز را به دست برخی افراد خاص واگذار کنیم باید قید قانون مند شدن خانه را بزنیم! وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی با ابطال مجمع خانه سینما و برگزاری مجمع مجدد به صورت قانون مند همه سینماگران را امیدوار کنند و برگ زرینی در کارنامه شان باقی بگذارند؛ ما در این ساعات پایانی منتظر حرکت صحیح و قانونی از سمت شما هستیم!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.