یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

علی خودسیانی:

«نمایش خانگی» رانتی و باندی است/بعضی از سریال‌ها منهای مسائل اخلاقی و خارج از عرف و فاقد کیفیت هستند

علی خودسیانی

علی خودسیانی با اشاره به برخی سریال‌های شبکه نمایش خانگی بیان کرد که این آثار در مسائل تکنیکی هم فاجعه‌هایی را رقم زده اند.

به گزارش سینماپرس، علی خودسیانی نویسنده سریال‌های تلویزیونی درباره فعالیت‌های این روزهای خود به مهر بیان کرد: این روزها جز تدریس هیچ کاری ندارم. گاهی برای نگارش فیلمنامه پیشنهاد می‌دهند بعد که طرح به تلویزیون می‌دهیم به تصویب نمی‌رسد.

وی ادامه داد: آخرین طرحی که به تلویزیون دادم دو ماه پیش بود یک سریال بود یکی دو طرح هم به یکی از تهیه کنندگان دادم اما به جایی نرسید.

خودسیانی درباره موضوع آثار خود بیان کرد: اینها سریال‌هایی با همان تم خانوادگی اجتماعی بود. از همان جنس کارهایی که پیش از این نوشته‌ام اما حدود ۶ سال است که کاری نداشته‌ام. در این مدت طرح‌های زیادی داده‌ام که حدود ۱۵ طرح به مراحل تصویب هم رسیده و در نهایت هیچ اتفاقی رخ نداده است.

نویسنده «دنیای شیرین» اضافه کرد: آخرین سریالی که با فیلمنامه من از تلویزیون پخش شد سریال «هیأت مدیره» به کارگردانی مازیار میری بود. بعد از آن کار دیگری از من پخش نشد و حالا یا تدریس می‌کنم یا رمان می‌نویسم.

وی درباره اینکه چرا در شبکه نمایش خانگی فیلمنامه نمی‌نویسد توضیح داد: شبکه نمایش خانگی رانتی و باندی است. خیلی‌ها می‌روند سمت شبکه خانگی ولی نویسنده نمی‌تواند دفتر این تهیه کننده و آن تهیه کننده برود، من هیچ وقت پیشنهاد دهنده نبوده‌ام و همیشه به من پیشنهاد داده شده است.

نویسنده سریال «تولدی دیگر» درباره نقد خود به برخی سریال‌های شبکه خانگی و نویسندگان این سریال‌ها عنوان کرد: پلتفرم‌ها سفارش دهنده هستند و نویسنده هم گاهی ناچار است. این را من که این کاره هستم می‌فهمم ولی تماشاگر و مخاطب عام متوجه نمی‌شود او محصول نهایی را می‌بیند و مجموعه‌ای از عوامل را که کار را ساخته‌اند، می‌بیند.

خودسیانی اضافه کرد: بعضی از سریال‌ها منهای مسائل اخلاقی و خارج از عرف، در مسائل تکنیکی مثل نویسندگی، متن، کارگردانی و… فاقد کیفیت هستند و فجایعی رخ می‌دهد که عجیب است. مثلاً سریالی درباره رمالی می‌سازند که نمی‌دانید هدفشان چیست؟ صرفاً به این دلیل که پولی را بگیرند آن را تولید می‌کنند. یا سریالی که ادعای روشنفکری دارد و شما نمی‌فهمید اگر دنبال داستان‌های اساطیری است چرا به قصه‌های قدیمی خودمان نمی‌پردازد؟

این نویسنده در پایان درباره پرداخت به جهان‌های موازی در این سریال‌ها برای اولین بار تصریح کرد: موضوع و هدف در چنین سریالی بلاتکلیف است. وقتی وارد جهان‌های موازی می‌شوید خیلی سریال‌های خارجی است که به مراتب جذاب‌تر باشد این موضوع به تازگی کشف نشده است پس تجربه اول نیست چون هزار مورد در غرب ساخته شده است اما می‌شود گفت تجربه اول این گروه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.