یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

معاون سیما:

«شبکه مستند» بنا بر ماهیت خود و نیز ظرفیت ساختار مستند می‌تواند کارکرد بین المللی داشته باشد

محسن برمهانی

سینماپرس: معاون سیما در خصوص استفاده از ظرفیت‌های شبکه مستند برای تبدیل شدن به یک شبکه بین المللی و ساخت مستندهایی با نشانه شناسی انقلابی تاکید کرد.

به گزارش سینماپرس، محسن برمهانی معاون سیما با حضور در جمع شورای مدیران این شبکه گفت: ساختار چابک، نیروهای باانگیزه و عملکرد مطلوب این مجموعه بی شک وامدار مدیران پیشین بوده که خوشبختانه این کیفیت همچنان حفظ شده است.

برمهانی با بیان اینکه همواره خودم را مستندساز معرفی می‌کنم، ادامه داد: نگاه سازمانی هم حکایت از آن دارد که ساختار مستند برای رسانه ملی و شخص ریاست سازمان هم مهم است و باید تولیدات مستند را در دوره تحولی رسانه، تقویت کرد. این شبکه این ظرفیت را دارد که با نگاهی تخصصی به حوزه مستند، آن را بیش از پیش ارتقاء و سامان دهد.

معاون سیما همچنین تاکید کرد: طبق کنداکتور جامع سیما، باید در شبکه‌های اصلی بخش ثابت (باکس) پخش مستندهای داخلی و خارجی لحاظ و تقدیم مخاطبان شود.

وی با اشاره به تفاوت تاثیرگذاری مستند با دیگر ساختارهای تلویزیونی تاکید کرد: این شبکه بنا بر ماهیت خود و نیز ظرفیت ساختار مستند می‌تواند کارکرد بین المللی داشته باشد و نگاه و جهت‌گیری شبکه مستند، باید با این دید همسو شود و گام بردارد.

معاون سیما با تاکید بر تولید در مقیاس جهانی تصریح کرد: با استفاده از روش‌های نوین بازاریابی و در تعامل با اداره کل تامین و رسانه بین الملل برای فروش آثار برنامه ریزی کنید.

برمهانی گفت: نشانه شناسی دینی و انقلابی در مستندهای تولیدی باید رعایت شود و این قدم اول و البته بسیار مهم است.

معاون سیما با بیان اینکه این شبکه تلویزیونی از پیشگامان پخش با کیفیت HD بوده است، گفت: باید هزینه تغییر تکنولوژی را بپردازیم تا با استانداردهای روز جهانی هم گام شویم تا ضمن توجه به محتوا، تولیدات را با کیفیت قابل قبولی هم پخش کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.