یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

فرجام یک سرمایه گذاری اشتباه توسط «بنیاد سینمایی فارابی»؛

فروش ۱۸ میلیون تومانی «پسران دریا»

فیلم سینمایی «پسران دریا»

سینماپرس: فیلم سینمایی «پسران دریا» ساخته آخر افشین هاشمی از یک ماه پیش در سینماهای سراسر کشور اکران شد و در نهایت توانست با فروش ۵۹۱ بلیت به رقمی معادل ۱۸ میلیون تومان دست پیدا کند. رقمی که دیگر از شکست این فیلم هم فراتر رفته است.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «پسران دریا» ساخته آخر افشین هاشمی از یک ماه پیش در سینماهای سراسر کشور اکران شد و در نهایت توانست با فروش ۵۹۱ بلیت به رقمی معادل ۱۸ میلیون تومان دست پیدا کند. رقمی که دیگر از شکست این فیلم هم فراتر رفته است.

این فیلم مشخصا در سینماها شکست بزرگی خورده است اما سوال اینجاست که چرا باید چنین آثاری تولید شوند که هیچگونه مخاطبی را ندارند، این فیلم روزی دو مخاطب داشته است، اتفاقی که صرفا به اشغال شدن سالن سینما انجامیده و شاید اگر سالن در دست فیلم دیگری بود رقم بهتری وارد چرخه اقتصادی سینما می‌شد.

شاید روند اکران برای اینگونه آثار باید تغییر کند، آثاری که برای گیشه ساخته نمی شوند و صرفا باید به صورت ارگانی و با کمک نهادهای فرهنگی بدون بلیت فروشی اکران شوند، به طور کلی سینمای کشور در سال جاری خالی از این دست آثار نیست و هر روز به فیلمسوزی در چرخه اکران اضافه می شود.

در حالی که سینمای کشور از ابتدای سال ۱۴۰۱ با افت محسوس مخاطبان روبرو بوده بسیاری از تهیه کنندگان همچنان به اضافه شدن به چرخه اکران دارند، آثاری که پشت سر هم به صف اکران اضافه شده و علنا فیلمسوزی در قرن جدید را آغاز می کنند.

پسران دریا ۶۰۰ نفر مخاطب داشت

فیلم سینمایی پسران دریا از افشین هاشمی شروعی ناامید داشت، هرچند امید می رفت که با توجه به مضمون و مناسب آن برای رده سنی نوجوانان بتواند با اکران های خاص مدارس موفق شود اما این امید هم به باد رفت تا این فیلم در نهایت شکست خورده باشد.

البته افشین هاشمی پیشتر هم نشان داده که به طور معمول فیلمهایش از لحاظ گیشه آینده خوبی را تجربه نمی‌کنند، از سویی منتقدان داخلی هم در اکثریت مواقع آثار وی را متوسط و بیشتر تلویزیونی می دانند. با این وجود مشخص نیست که چگونه این کارگردان می‌تواند باز هم فیلم ساخته و در اکران شکست بخورد.

مونا فرجاد، افشین هاشمی، مهنوش شیخی از بازیگران اصلی این فیلم هستند. خلاصه فیلم: این فیلم دو اپیزود دارد و داستان یک بخش آن در شمال و یک بخش در جنوب کشور اتفاق می‌افتد.

نگاهی به داستان پسران دریا

در «پسران دریا» مونا فرجاد در کنار دو نوجوان از شمال و جنوب کشور به نام‌های یاسین حبیب‌پور و منیب بزرگ‌زاده به همراه پیام امیرعبدالهیان، مهنوش شیخی، حسن خلدون، علی بحری، آیسان حدّاد و افشین هاشمی بازی کرده‌اند.

«پسران دریا»، ششمین فیلم افشین هاشمی است که با همکاری حسین جامی و تهیه‌کنندگی بهروز نشان ساخته شده و بنیاد سینمایی فارابی در ساخت آن مشارکت داشته است و پخش آن را نمایش گستران برعهده دارد.

«پسران دریا» پیش از این در بخش پانورامای جشنواره‌ شانگهای، جشنواره سینه‌کید هلند، بخش اسپکتروم سینمای ایران در جشنواره چنای هند و بخش کودک جشنواره داکای بنگلادش به نمایش درآمده است. همچنین این فیلم پروانه زرین بهترین فیلمنامه (افشین هاشمی، حسین قاسمی‌جامی)، بهترین فیلم (بهروز نشان) و بهترین بازیگر نوجوان (یاسین حبیب‌پور) را در سی ‌و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را دریافت کرده و کاندیدای پروانه زرین بهترین کارگردانی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.