سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷

رئیس هیئت مدیره مجمع ایران نوشت:

دید ما به نمایشگاه جریان سازی رسانه‌ای است/تلاشمان بر این است که محصولات مسیر اصلی خود یعنی فروشگاه را طی کنند

مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره و نمایشگاه ایران نوشت

سینماپرس: رئیس هیئت مدیره مجمع ایران نوشت گفت: در ده سال گذشته عمده محصولات بازار مصرفی لوازم التحریر کشور وارداتی بود.

به گزارش سینماپرس، سعید حسینی، رئیس هیئت مدیره مجمع ایران نوشت گفت: شاهد برگزاری هشتمین دوره نمایشگاه ایران نوشت در محل کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان واقع در خیابان حجاب هستیم، این نمایشگاه از ۱ تا ۱۸ شهریور از ساعت ۱۰ تا ۲۲ دایر خواهد بود.

به گفته حسینی، این نمایشگاه به نوعی ویترین و نماد برای یک جریان ده ساله است، این جریان از مرحله‌ای آغاز شد که بازار مصرفی لوازم التحریر کشور از منظر تولید و صنعت عمده محصولاتش واردات بود و کشورهایی مثل چین، هند، تایوان عمده مصرف کشور را تامین می‌کردند.

او گفت: در ده سال گذشته هنگامی که این مسیر آغاز شد کشور در وضعیتی قرار داشت که تولیدات داخلی اش کمتر از ۲۰ درصد و ۸۰ درصد استفاده مردم از محصولات وارداتی بود، همچنین در بحث محتوا نیز به عنوان کارکرد دوم نوشت افزار که جنبه رسانی پیدا کرده بود در پیوست محصولات رسانه‌ای مثل انیمیشن و بازی نقش فرهنگی پیدا کرده بودند در این مورد نیز در شرایط مطلوبی قرار نداشتیم و می‌توان گفت صد در صد بازار محتوای وطنی و داخلی نبود.

او می‌گوید: حرکت خودجوش دانشجویان، فعالان فرهنگی و اقتصادی ابتدای مسیر ده سال ایران نوشت است، ایجاد دغدغه این گروه برای نوشت افزاری دانش آموزان نتیجه اتفاق امروز است، آن‌ها برایشان این نگرانی وجود داشت که در دوره تحصیل اولین محصولی که دانش آموز در اختیارش قرار می‌گیرد نوشت افزار است و اگر آن را خارجی ببیند برایش سوال می‌شود که چرا الگوهای خارجی نماد لوازم التحریر من است، نوشت افزار خارجی نماد جدی خواهد بود که خود باوری در دانش آموز را تضعیف و یا تقویت کند، ایران نوشت با این حرکت آغاز و این نمایشگاه ویترینی است که بتوانیم بازار را از منظر فرهنگی و اقتصادی داخلی کنیم.

به گفته حسینی، در سه شهر تهران، شیراز (حرم شاه چراغ)، اصفهان نمایشگاه نوشت افزار ایرانی برپا است. دید ما به نمایشگاه نوشت افزار ایرانی جریان سازی رسانه‌ای است و تلاشمان بر این است که محصولات مسیر اصلی خود یعنی فروشگاه را طی کنند، معیشت سالیانه فروشگاه‌ها از طریق فروش نوشت افزار خواهد بود چون این فصل برای آن‌ها فصل مهم و پرفروشی است باید تلاش کنیم تا تقویت شوند.

رئیس هیئت مدیره مجمع ایران نوشت گفت: پیرو این نمایشگاه‌ها باید فرهنگ سازی صورت بگیرد، این نمایشگاه‌ها باعث ورود لوازم التحریر به فروشگاه‌ها می‌شوند، مطلوبمان این است که در فروشگاه‌های کشورهای این اتفاق انجام شود.

حسینی گفت: این اتفاق در حال شکل گیری است در این ده سال فروشگاه‌هایی که محصولات ایرانی عرضه می‌کنند در حال افزایش هستند، همچنین مردم از سراسر کشور از سایت ایران نوشت می‌توانند فروشگاه‌ها را مشاهد کنند در حال تلاش هستیم با فروش برخط و آنلاین و فروشگاه‌های فیزیکی بتوانیم عرضه را تا شهرستان‌ها گسترش دهیم.

او می‌گوید: در ابتدا تقویت فروشگاه نسبت به برپایی‌ها نمایشگاه در شهریور ماه الویت دارد، هر استان بنا به ظرفیت، دغدغه ها، تعداد فروشگاهی که دارد سعی شده تا حد امکان عرضه محصولات از طریق فروشگاه‌ها صورت بگیرد، بخشی از برپایی نمایشگاه کار مردمی و بسته به تقاضای استان‌ها است تا کنون استان همدان، قم، مشهد اعلام درخواست خود را برای برپایی نمایشگاه نوشت افزار ایرانی را اعلام کرده اند و تصور می‌کنیم در این مسیر به تعداد این شهرها اضافه شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.