سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

در سیزدهمین جلسه شورای راهبردی اکران مصوب شد؛

از جریمه سالن‌های خاطی تا صدور مجوز شناور کردن قیمت بلیت سینماها به مدت ۳ ماه!

سالن سینما؛ گیشه

سینماپرس: سیزدهمین جلسه شورای راهبردی اکران با محوریت بازنگری قیمت بلیت سینماها، صیانت از فیلم‌ها و برخورد جدی‌تر با قاچاق فیلم و موضوع پخش فوتبال جام‌جهانی در سالن‌های سینما برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، سیزدهمین جلسه شورای راهبردی اکران با ریاست محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و با حضور حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان، غلامرضا موسوی رئیس اتحادیه تهیه کنندگان سینما، محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران، علی سرتیپی رئیس کانون پخش کنندگان فیلم و مدیر سامانه فیلم‌نت، همایون اسعدیان دبیر شورای صنفی نمایش، هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینما شهر، روح‌الله سهرابی مدیرکل اداره نظارت بر عرضه و نمایش فیلم و محمدرضا فرجی مدیرکل دفتر توسعه فناوری سینمایی روز گذشته ۷ شهریور ماه در سالن شهید آوینی سازمان سینمایی برگزار و محورهای بازنگری قیمت بلیت سینماها، صیانت از فیلم‌ها و برخورد جدی‌تر با قاچاق فیلم و موضوع پخش فوتبال جام جهانی در سالن‌های سینما مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در ابتدا این جلسه، معاون ارزشیابی و نظارت گزارشی از عملکرد تولید و اکران ارائه داد. همچنین، همایون اسعدیان دبیر شورای صنفی نمایش فیلم ضمن بیان گزارشی از وضعیت اکران فیلم‌ها، پیشنهادات شورای صنفی نمایش را به اعضا اعلام کرد.

در ادامه این جلسه مصوبات شورای صنفی نمایش به شرح ذیل مطرح شد:

- بنابر پیشنهاد شورای صنفی نمایش و تایید شورای راهبردی اکران، مجوز شناور کردن قیمت بلیت سینماها با هدف کمک به رونق بیشتر و تقویت اقتصاد سینماها به مدت ۳ ماه صادر شد. بدیهی است سینماها و دفاتر پخش فیلم بر حسب هماهنگی می‌توانند نسبت به شناور کردن قیمت بلیت سینما با توجه به موقعیت جغرافیایی و رعایت سقف قیمت بلیت اعلام شده، اقدام کنند.

- درباره پیشنهاد شورای صنفی نمایش در راستای نشان دادن فوتبال جام جهانی در سینماها، مقرر شد پس از هماهنگی معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان با مراجع ذی‌ربط با نظر مساعد شورای راهبردی اکران، این موضوع پیگیری شود.

- درباره طرح پیشنهادی تبلیغات و جذب آگهی در سینماهای کشور مقرر شد کمیته کارشناسی متشکل از نماینده انجمن سینماداران، حوزه هنری، اتحادیه تهیه کنندگان، سازمان سینمایی و نماینده شورای صنفی به منظور ایجاد فرصت‌های تبلیغاتی و جذب آگهی نسبت به تهیه نظامنامه‌ای برای تاسیس واحدی در موسسه سینماشهر اقدام و نتیجه را در جلسه بعدی به شورای راهبردی اکران ارائه دهند.

- اکران فیلم‌های «هنروتجربه» و آنلاین از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بوده است که پس از طرح در شورای راهبردی، جهت بررسی و ارائه نظرات کارشناسی بیشتر به کارگروه مربوطه واگذار شد.

در این جلسه با اهتمام اعضای شورای راهبردی اکران، درباره موضوع قاچاق بعضی از فیلم‌ها بر پیگیری جدی انجمن سینماداران تاکید و مقرر شد هرگونه محرومیت و جریمه سالن‌های خاطی از جانب انجمن سینماداران اطلاع‌رسانی شده و برخورد جدی صورت گیرد.

همچنین مقرر شد جلسات کمیته صیانت از فیلم‌ها به صورت پیوسته در سازمان سینمایی برگزار شود.

در پایان جلسه محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران ضمن قدردانی و تشکر از رئیس سازمان سینمایی با اشاره به حمایت مالی از سینماهای فعال کشور در زمان کرونا، همراهی و همکاری سازمان در کمک‌های سازمانی به سینماها بالاخص در مناطق محروم کشور را مهم توصیف کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.