یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱

وزیر ارشاد:

آیین‌نامه‌های خود را به‌روز می‌کنیم/تلاش ما این است دیگر فیلمی نداشته باشیم که با آن مجوز بدهیم ولی بعدا دچار مشکل شود

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به رفع ابهامات آیین‌نامه‌های شورای صدور پروانه ساخت و شورای صدور پروانه نمایش گفت: تلاش ما این است که فیلم‌ها با ارزش‌های جامعه ایمانی ما بیشترین مطابقت را داشته باشد.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که با توجه به توقف پخش سریال نمایش خانگی جیران به دلیل شکایت شاکی خصوصی و اعلام جرم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نسبت به دو فیلم سینمایی دینامیت و گشت ۳، آیا نمی‌توان تدبیری اندیشید تا در مرحله اولیه از صدور پروانه نمایش فیلم‌هایی که چنین مشکلاتی دارند جلوگیری کرد؟، گفت: صدور مجوز و پروانه نمایش این فیلم‌ها در دوره قبل بوده و حتی پخش فیلم دینامیت، بدون اینکه من اظهار نظری درباره کم و کیف آن بکنم، قبل از دولت سیزدهم یعنی از تیرماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده بود.

وی افزود: ما هم اکنون در شورای صدور پروانه ساخت و شورای صدور پروانه نمایش، آیین‌نامه‌های خود را به‌روز می‌کنیم تا چنین اشکالاتی دیگر بروز پیدا نکند؛ البته بخشی نمایش خانگی، در حوزه فعالیت این دو شورا نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انتخاب افراد جدید این شوراها از ابتدای دولت مردمی انجام شده است، اظهار کرد: با شفاف‌سازی و رفع ابهامات مربوط به آیین‌نامه‌های این دو شورا، هم اکنون در مرحله قرار دارد که ان‌شاءالله از این پس بسیار کم شاهد شکل‌گیری مواردی این چنینی خواهیم بود.

اسماعیلی ادامه داد: تلاش ما این است دیگر فیلمی نداشته باشیم که با آن مجوز بدهیم ولی بعدا دچار مشکل شود. البته مجوزهای این فیلم‌ها بعضاً برای دولت قبل است و الان الحمدالله ما در این مسئله به شفاف‌سازی رسیدیم که اهالی فرهنگ و هنر بدون دغدغه مسائل‌شان را انجام دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شورای نمایش ما متشکل از ۹ نفر از برجستگان فرهنگ و هنر است، گفت: اعضای این شورا فیلم ها را مشاهده می‌کنند و اگر اشکالی داشته باشد آن را برطرف می‌کند؛ این‌ رفت و برگشت طبیعی است و تلاش ما این است که این فیلم‌ها با ارزش‌های جامعه ایمانی ما بیشترین مطابقت را داشته باشد.

به گزارش فارس، در هفته‌های اخیر ادامه پخش سریال نمایش خانگی جیران در پی شکایت شاکی خصوصی به لحاظ نقض مالکیت ادبی و هنری و براساس حکم قضایی، متوقف شد.

همچنین در مردادماه سال جاری، محمد صالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در نامه‌ای از معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستان کل کشور نسبت به دو فیلم «دینامیت» به کارگردانی سید مسعود اطیابی و «گشت ارشاد ۳» به کارگردانی سعید سهیلی، اعلام جرم و درخواست جریمه کرد. در این نامه، او این دو فیلم را متهم کرد که در آن‌ها امر به معروف و نهی از منکر مورد تمسخر قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.