چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

هدف نظام فرهنگی کشور ما در یک جمله این است که ابتکار عمل را در عرصه سبک زندگی بدست گیرد

سید مجید امامی

سینماپرس: دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بر لزوم تغییر و تحول در سبک زندگی نسل فرزندان آینده ایران تاکید کرد و گفت: هدف نظام فرهنگی کشور ما در یک جمله این است که ابتکار عمل را در عرصه سبک زندگی بدست گیرد.

به گزارش سینماپرس، رویداد توسعه تامین مالی فرهنگ‌بنیان با امضای تفاهم نامه‌ همکاری مابین صندوق اعتباری هنر و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در محل صندوق نوآوری برگزار گردید. در این رویداد که به همت شورای فرهنگ عمومی و صندوق اعتباری هنر و همکاری نهادهای مرتبط فرهنگی تشکیل شد، تفاهم نامه هایی به امضا رسید که طی آنها شرایط و زیرساخت‌های رشد صنایع خلاق فرهنگی فراهم و زمینه برای فعالین این عرصه بیش از پیش آماده می‌شود. این تفاهم‌نامه‌ها گامی به منظور نهادینه‌کردن بازارپردازی فرهنگی و رونق هرچه بیشتر کسب‌وکارهای فرهنگ‌بنیان همچنین تغییر و تحولاتی در عرصه سبک زندگی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی در این نشست بر لزوم تغییر و تحول در سبک زندگی نسل فرزندان آینده ایران تاکید کرد.

سیدمجید امامی اظهار داشت: هدف نظام فرهنگی کشور ما در یک جمله این است که ابتکار عمل را در عرصه سبک زندگی بدست گیرد. چنین سبک زندگی و چنین انفعال رایجی بعد از چهل سال از انقلاب در شأن مردم ما نیست و عرصه صنایع خلاق فرهنگی سریع ترین عرصه برای تغییر این سبک زندگی است. تمام عرصه های سبک زندگی ما متأثر از مصرف فرهنگی است که مربوط به ما نیست و ما هر چه فعالیت می‌کنیم باز هم در این زمینه عقب‌ماندگی داریم. مصرف فرهنگی فرزندان ما درون زا نیست. همه ما از تولیدکننده و سرمایه گذار و فعال فرهنگی باید کاری کنیم که این عرصه را بازپس بگیریم. این امر هم فرایند پیچیده ای دارد. همه ما که در اینجا هستیم موظفیم به این عرصه فکر کنیم و برای آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: ما تلاش کردیم فعالان فرهنگی و سرمایه گذاران و تهیه کنندگان ارشدی که در این زیست بوم فعال هستند را کنار هم بنشانیم و این رویکرد جدیدی است که حتی در حوزه های علمیه ما هم باید رواج پیدا کند. همه اهل فرهنگ باید کمک کنند و باید منیت ها را کنار بگذاریم که این سفره هر چه بهتر و بیشتر برای فرزندان ما پهن شود.

هدف نظام فرهنگی کشور ما در یک جمله این است که ابتکار عمل را در عرصه سبک زندگی بدست گیرد

صندوق اعتباری هنر حامی بیش از ۹۰ هزار عضو است

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز در این نشست گفت: صندوق اعتباری هنر بزرگترین مرجع حمایتی از اهالی فرهنگ و هنر است که بیش از ۹۰هزار عضو در عرصه های مختلف هنری و فرهنگی دارد. در واقع بسیاری از کسانی که در صنایع فرهنگی کشور فعال و عضو این صندوق هستند، از خدمات آن بهره می‌برند.

سید مجید پور احمدی تاکید کرد: از اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توانمند کردن هنرمندان و رونق کسب و کارهای این حوزه است که با استفاده از فنآوری‌ها و روش های جدید باید صورت پذیرد و این امر در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که در سایه این تفاهم‌نامه هایی که با تلاش‌های شورای فرهنگ عمومی کشور و صندوق اعتباری هنر و همچنین نهادهای مالی و فرهنگی دیگر انجام می گیرد، زیرساخت‌های فرهنگی توسعه صنایع خلاق فراهم شود و زمینه رشد و نمو آنها مهیا گردد که ما در آینده شاهد اتفاقات مهمی در این عرصه و موفقیت‌هایی برای فعالان عرصه فرهنگ و هنر کشور باشیم. امیدواریم که در سایه این همکاری‌ها اتفاقات خوبی رقم زده شود و این اتفاق پیش‌ران اقتصاد کشور باشد.

هدف نظام فرهنگی کشور ما در یک جمله این است که ابتکار عمل را در عرصه سبک زندگی بدست گیرد

در ادامه نشست تفاهم‌نامه‌های بین شورای فرهنگ عمومی و سایرنهادها به امضاء رسید.

در پایان نشست ۹ مجموعه از تهیه‌کنندگان ارشد «رویداد بازارپردازی تهران» در سالنی که تدارک شده بود، زنجیره محصولات بازارپردازی خود را به میهمانان نشست ارائه کردند.

تهیه‌کنندگان ارشد عبارت بودند از: مجموعه نموبال، موسسه تکم فیلم آریایی، انتشارات سوره مهر، انتشارات نیستان، مجموعه راویتون، استودیو نگین رضوان، مجموعه منادیان بصیرت، خانه خلاق ایلسا و هلدینگ نبات. در این اتفاق تعاملاتی بین تهیه‌کنندگان ارشد و سرمایه‌گذاران دولتی و غیردولتی صورت گرفت و قرار شد برای تعریف همکاری رایزنی‌هایی صورت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.