چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم «صادرات فرهنگی» است/رایزنان فرهنگی نقش نمایندگان وزارت میراث و گردشگری را ایفا خواهند کرد

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی پور

سینماپرس: رئیس فرهنگ و ارتباطات اسلامی، درخصوص عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد فرهنگی توضیحاتی داد.

به گزارش سینماپرس، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور، رئیس فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری، در خصوص عملکرد دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی فرهنگی، ظرفیت‌ها و چالش‌ها گفت: یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم، صادرات فرهنگی است و به همین دلیل، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ملزم کرده است که در نگاه تحولی خود به اقتصاد فرهنگی توجه ویژه‌ای داشته باشد و طبیعتاً پیش از این مأموریت ویژه‌ای برای رایزن‌های فرهنگی در این حوزه تعریف نمی‌شد، ولی ما هم در ستاد و هم در سازمان ارتباطات در حال تلاش برای این موضوع هستیم و طراحی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

به گفته ایمانی پور، یکی از اقدامات انجام شده، تشکیل شورای توسعه صادرات خدمات و محصولات فرهنگی است و از اصحاب این فن و افرادی که ذی نقش هستند در شورایی دعوت می‌شود و در آن جا تصمیم گیری و سیاست گذاری صورت می‌گیرد و ما فکر می‌کنیم که باید سهم جمهوری اسلامی ایران در بازار صنایع فرهنگی افزایش پیدا کند. زیرا وقتی از این بازار و صنایع خلاق صحبت می‌کنیم شامل بازی، برنامه نویسی و حتی صدور خدماتی، چون ایجاد ظرفیت برای فیلمسازان و هنرمندان و... در خارج از کشور می‌شود که از آن جمله می‌توان به تصویرگری اشاره کرد که یکی از هنرهای معتبر در سطح جهان است و هنرمندان این حوزه، اغلب برنده جوایزی هستند.

رئیس فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‌گوید: اگر زمینه‌های لازم برای هنرها فراهم شود می‌توانند در زمینه اقتصاد فرهنگی نقش داشته باشند و اقداماتی برای این منظور در حال انجام است و میزان ارتباطاتی که میان کنش‌گران داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف اعم از دانشگاهی یا اقتصادی و... برقرار می‌شود حائز امتیاز هستند و بدنبال آن، آن‌ها تلاش خود را در این خصوص مضاعف می‌کنند.

ایمانی پور در خصوص تفاهم نامه‌های اخیر با میراث فرهنگی گفت: قرار شده است که رایزنان فرهنگی عملاً نقش نمایندگان وزارت میراث و گردشگری را هم ایفا کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.