سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳

پیام «رییس رسانه ملی» و «معاون سیما» در پی درگذشت استاد «منوچهر اسماعیلی»:

جبلی: استاد منوچهر اسماعیلی صدایی ماندگار برای نسل‌های مختلف مردم هنردوست ایران به یادگار گذاشت

منوچهر اسماعیلی در مراسم تشییع پیکر مرحوم «پرویز بهرام»

سینماپرس: رییس رسانه ملی در پیامی درگذشت منوچهر اسماعیلی چهره نامدار عرصه دوبله را تسلیت گفت.

به گزارش سینماپرس، منوچهر اسماعیلی استاد دوبله و صداپیشگی دیشب در سن ۸۳ سالگی بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت. آن مرحوم با صداپیشگی در نقش‌های مختلف مانند آنتونی کوئین در نقش حمزه فیلم محمدرسول الله (ص) و دوبله نقش‌های شاخص بازیگران نامدار ایرانی مانند داریوش ارجمند در نقش مالک اشتر سریال امام علی (ع)، جمشید مشایخی در نقش کمال‌الملک در فیلم کمال‌الملک و همین طور گویندگی همزمان محمدعلی کشاورز در نقش شعبان، جمشید مشایخی در نقش رضا تفنگچی و عزت الله انتظامی در نقش خان مظفر در سریال هزاردستان، نقشی جاویدان در هنر دوبله ایران ایفا کرد.

متن پیام تسلیت رئیس رسانه ملی بدین شرح است؛

«انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت استاد منوچهر اسماعیلی، تلخ و ناگوار بود. بی شک استاد اسماعیلی از چهره‌های نامدار و تاثیرگذار هنر صداپیشگی و دوبله ایران بود که نقشی اساسی در درخشش این هنر در میهنمان داشت. او با پرورش شاگردان متعدد و با استعداد، جایگاهی بی‌بدیل در حوزه آموزش دوبله کشور برعهده داشت و با گویندگی در نقش‌های مختلف، صدایی ماندگار برای نسل‌های مختلف مردم هنردوست ایران به یادگار گذاشت. اینجانب درگذشت استاد منوچهر اسماعیلی را به خانواده، دوستان، جامعه هنر و به خصوص همکاران عزیز او در عرصه دوبله و صداپیشگی تسلیت گفته و از ایزد منان برای او، رحمت واسعه و علو درجات خواهانم.»

همچنین محسن برمهانی معاون سیما در پیامی درگذشت منوچهر اسماعیلی دوبلور پیشکسوت و مرد هزار صدای دوبله ایران را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت معاون سیما بدین شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

آوای گرم و پر حرارت استاد منوچهر اسماعیلی مرد هزار صدای ایران، آنچنان در تار و پود آثار ماندگار سینمایی و تلویزیونی تنیده شده است که هیچ گاه از یادها فراموش نخواهد شد. صدایی که بر نقش حمزه در فیلم «محمد رسول الله (ص)» خوش نشسته و در سریال «هزار دستان» کلام چند شخصیت متفاوت را رنگ آمیزی کرده است. بسیاری از بازیگران مطرح تاریخ سینمای جهان با صدای مرحوم منوچهر اسماعیلی در ذهن علاقه‌مندان هنر هفتم نقش بسته است. او همچنین در برنامه‌های «از سرزمین نور» با موضوع رسالت نبی مکرم اسلام (ص) و «حدیث سرو» درباره زندگی نامه علمای بزرگ، به عنوان گوینده همکاری درخشانی با صداوسیما داشت.

درگذشت صداپیشه توانمند مرحوم اسماعیلی را به جامعه هنری کشورمان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم. از درگاه الهی برای آن عزیز سفرکرده آرزوی علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی را خواستارم.»

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

همچنین علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی درگذشت منوچهر اسماعیلی را تسلیت گفت.

«انا لله و انا الیه راجعون

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

خبر درگذشت هنرمند پیشکسوت کشورمان منوچهر اسماعیلی موجب تالم و تاثر اهالی هنر و رسانه شد.

درگذشت منوچهر اسماعیلی به عنوان صدای ماندگار عرصه صداپیشگی، ضایعه بزرگی برای جامعه هنری کشور محسوب می‌شود. وی صداپیشگی آثار سینمایی بسیاری را در کارنامه حرفه‌ای خود داشت و همچنین مدیر دوبلاژ آثار مختلفی بوده است.

فقدان مرحوم منوچهر اسماعیلی را به خانواده محترم ایشان، اهالی رسانه ملی و جامعه هنری کشور تسلیت می‌گویم و از درگاه الهی تمنا می‌کنم آن مرحوم را در سایه رحمت واسعه خویش قرار دهد و برای بازماندگانشان شکیبایی مسالت دارم.»

فخر هنر این سرزمین و صدای ماندگار هنر دوبله

مجتبی امینی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر نیز در پیامی درگذشت منوچهر اسماعیلی را تسلیت گفت.

در پیام مجتبی امینی آمده است:

«با نهایت تاسف، یکی دیگر از استادان و پیشکسوتانِ وزینِ سینمای ایران، از میان ما پر کشید.

درگذشت استاد منوچهر اسماعیلی که از مفاخر هنر این سرزمین و صدای ماندگار هنر دوبله محسوب می‌شد و آثار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت را به خانواده محترم آن زنده‌یاد و جامعه سینمایی تسلیت عرض نموده؛ از درگاه خداوند مهربان، برای روح آن عزیز سفرکرده آرامش ابدی مسألت دارم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.