سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

با آغاز اکران در دوازده کشور؛

تصویرسازی «زالاوا» از انسان خرفت و خُرافه‌پرست ایرانی در معرض دید مخاطب جهانی قرار می‌گیرد

فیلم سینمایی «زالاوا»

سینماپرس: فیلم «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری در دوازده کشور اکران می شود تا به این ترتیب بتواند در فهرست گزینه های معرفی به اسکار قرار گرفته و با الابی پنهان خود مسیر اقناع متولیان فرهنگی کشور را فراهم سازد. این در حالی است که این اثر فیلمی ضد دین و شریعت توحیدی که در تعارض و مواجهه با اصول ایمانی مطرح در سبک زندگی اسلامی و به صورت مشخص ایمان به غیب برآمده و سعی ویژه خود را بر خِرفت نشان دادن و خُرافه‌پرست معرفی نمودن انسان ایرانی گُمارده بود.

به گزارش سینماپرس، پخش جهانی فیلم سینمایی «زالاوا» از ماه آینده در دوازده کشور جهان آغاز می‌شود. کمپانی LevelK دانمارک حق پخش جهانی فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری را در فستیوال فیلم ونیز ۲۰۲۱ خریداری کرده است.

این فیلم سینمایی تاکنون در سی و شش جشنواره بین‌المللی شرکت کرده و برای اکران بین‌المللی با دوازده کشور مذاکره کرده است.

کمپانی اج اینترتینمنت (Eg Entertainment) حق پخش انحصاری فیلم «زالاوا»، برنده‌ جایزه بزرگ هفته‌ منتقدین ونیز را برای اکران در کشورهای سوئد، استونی، فنلاند و نروژ بر عهده گرفت.

همچنین کمپانی رماین این لایت (Remain in Light) حق پخش انحصاری در هلند، بلژیک و لوکزامبورگ، کمپانی کورینث فیلمز (Corinth Films) نیز حق پخش انحصاری در آمریکا و کانادا، کمپانی پی تی فالکن (PT.Falkon) حق پخش انحصاری اندونزی را بر عهده دارند.

این فیلم داستانی که تلفیقی از ژانرهای درام دلهره‌آور، رازآمیز و عاشقانه است با بازی نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام و هدی زین‌العابدین ماجراهای آمدن جن به روستای زالاوا را به تصویر می‌کشد؛ استوار جوانی که رئیس پاسگاه است گمان می‌کند زالاوایی‌ها به سرشان زده است اما او برای محافظت از روستاییان و دختری که دوست دارد، با جن‌گیر و برخی از اهالی روستا درگیر می‌شود.

پخش «زالاوا» را خانه فیلم برعهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.