سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸

روی آنتن شبکه تماشا؛

بازطراحی هنر عاشورایی در «تماشای واقعه»

برنامه تماشای واقعه

سینماپرس: برنامه «تماشای واقعه» کاری از شبکه نسیم با مشارکت بنیاد رسانه ای نهضت سازمان تبلیغات اسلامی و همراهی دفتر شعر سرود و موسیقی رسانه ملی تولید می شود.

به گزارش سینماپرس، داود نجفی برزگر تهیه کننده برنامه «تماشای واقعه» درباره این مجموعه که در ایام محرم روی آنتن می رود، توضیح داد: مطرح کردن هنر عاشورایی با حضور هنرمندان عاشورایی هدف ماست که از پژوهشگران، صاحب‌نظران، هنرمندان، موسیقیدانان، نگارگران و کارگردانان دعوت خواهیم کرد.

وی با اشاره به به نمایش صحنه هایی از آثار عاشورایی گفت: همچنین پخش بخش هایی از فیلم و سریال های عاشورایی همچون «روز واقعه»، «پرده نشین»، «عقیق»، «یلدا» و دیگر آثاری از این دست از جمله اتفاقاتی است که در برنامه پخش می شود و هر شب مسابقه ای در این بخش برای مخاطبان تدارک دیده ایم.

این تهیه کننده اضافه کرد: برنامه «تماشای واقعه» از امشب ۱۱ مرداد ماه تا سوم امام حسین (ع) پخش می شود و هدفش باز طرح کردن و بازنگری بر آثار هنری است که طی سالیان طولانی در حوزه موضوعات عاشورایی و مکتب حسینی توسط هنرمندان ساخته شده است و نسل جدید کمتر از آنها اطلاع دارد.

نجفی در پایان عنوان کرد: این برنامه هر شب با اجرای ابوالفضل اینانلو و با حضور کارشناسان مختلف در عرصه هنری و پژوهشی با محوریت هنر عاشورا ساعت ۲۰ از شبکه تماشا پخش می شود و ساعت ۱ بامداد بازپخش خواهد شد.

برنامه «تماشای واقعه» کاری از شبکه نسیم با مشارکت بنیاد رسانه ای نهضت سازمان تبلیغات اسلامی و همراهی دفتر شعر سرود و موسیقی رسانه ملی تولید می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.