چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳

مدیرعامل خانه موسیقی ایران:

«خانه موسیقی» تنها محل و پناه اهالی موسیقی است/تصمیم داریم «جشن خانه موسیقی» را بعد از سه سال وقفه برگزار کنیم!

حمیدرضا نوربخش در مراسم تشییع پیکر مرحوم «ناصر چشم آذر»

سینماپرس: نشست هنرمندان و اعضای خانه موسیقی با حضور مدیرعامل خانه موسیقی، اعضا هیات مدیره و تعدادی از اهالی موسیقی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست ماهانه هنرمندان و اعضای خانه موسیقی با حضور مدیرعامل خانه موسیقی، اعضا هیات مدیره و تعدادی از اهالی موسیقی عصر روز یکشنبه دوم مرداد ماه در محل سالن اجتماعات خانه موسیقی ایران برگزار شد و اعضای هیات مدیره و هنرمندان دیدگاه های خود را در باب مسائل پیرامونی مطرح کردند.

شروع برنامه با اجرای هاله وزیری همراه بود که ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان، از هنرمندان فقید و درگذشته همچون محمدرضا شجریان، عثمان محمدپرست، اصغر حسینی، سیاوش نورپور، مرتضی نی داوود (دوم مرداد سالگرد درگذشت این هنرمند فقید بود) یاد کرد.

در ادامه حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران ضمن ابراز خرسندی از برپایی این جلسه بعد از دوسال کرونایی گفت: در این بیش از ۲ سال که با کرونا همنشین شده ایم، نشست نداشتیم اما مسائل صنفی حتی یک روز هم تعطیل نشد و خانه موسیقی در اوج محدودیت ها و ممنوعیت ها حتی یک روز هم بدون کار نبود چون معتقدیم اینجا تنها محل و پناه اهالی موسیقی است زیرا هنرمندان باید به خانه خود مراجعه کنند و اگر اینجا تعطیل باشد به کجا پناه ببرند. البته سعی کردیم کمک های ناچیزی در این دوران داشته باشیم که در اصل تخفیف دهنده آمال هنرمندان بوده است.

وی افزود: امسال تصمیم داریم جشن خانه موسیقی را بعد از سه سال وقفه برگزار کنیم. در جشن های گذشته دوسالانه کتاب و آلبوم موسیقی را داشتیم و از آنجایی که تمام این موارد در این ۲ سال متوقف شد امیدواریم امسال تمام این بخش ها برگزار شود.

مدیرعامل خانه موسیقی با ارائه گزارشی از نحوه حضور اعضا در صندوق اعتباری هنر نیز توضیح داد: در حال حاضر بیش از هشتاد هزار نفر در شاخه های مختلف مانند سینما، تئاتر، تجسمی و … عضو هستند. این صندوق در حقیقت صندوق اعتباری هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران (هنر) است. ضمن اینکه اساس عضویت در صندوق اعتباری هنر بر اساس معرفی صنوف یا معرفی اداره های ارشاد استان های مختلف است. در این مدت هیچگونه راستی آزمایی صورت نگرفته و متاسفانه افرادی هم عضو صندوق شده اند که اهل فرهنگ و هنر نیستند یا اگر باشند فعال این حوزه نیستند. در حال حاضر صندوق اعتباری هنر اعلام کرده ما حامی افرادی هستیم که حامی هنری ندارند و از افرادی که در حوزه های فرهنگی فعال نیستند حمایتی نمی کنیم.

نوربخش بیان کرد: در شرایط فعلی صندوق باید برای بیمه اعضا حدود ۴۰۰ هزار تومان واریز کند و در خانه موسیقی هم باید این پالایش اتفاق بیفتد. البته این به معنی اثبات هنرمندان پیشکسوت نیست اما ما حدود هفت هزار هنرمند موسیقی را به صورت کامل نمی شناسیم. پس از این عزیزان درخواست داریم به لحاظ حرفه ای خود را به خانه موسیقی معرفی کنند و ما را در جریان کار هنری خود قرار دهند که امیدوارم این باعث رنجش اهالی موسیقی و هنر نباشد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود پیرامون انتخابات خانه موسیقی گفت: انتخابات خوبی برگزار شد و هیات مدیره محترم و شناخته شده ای گرد هم جمع شده اند و با انرژی آماده اند ۴ سال پیش رو را به خوبی برگزار کنند. امیدوارم این دوره به خوبی و با اتفاقاتی درخشان سپری شود. هرچند نگرانی های همیشگی ما پابرجاست. به عنوان مثال در این مدت که کرونا کم رنگ تر شده بود در کنسرت های برگزار شده نشانی از موسیقی مقامی و کلاسیک و سنتی نبود و اینکه تنها یک گونه از موسیقی مورد توجه قرار می گیرد و بقیه گونه های موسیقی به حاشیه می روند جای نگرانی دارد.

در ادامه این نشست زرتشت حیدری نوجوان ۱۶ ساله در جمع اهالی موسیقی با نوازندگی تار هنرنمایی کرد.

سپس به منظور رونمایی از آلبوم «هفت خوان» به آهنگسازی مهرداد اکبری اعضای گروه تولید کننده این آلبوم برای اجرای قطعاتی از آلبوم «هفت خوان» آماده شدند.

در این گروه مهرداد اکبری نوازنده تنبور، فرشاد رستمی کمانچه، علیرضا صنعتی عود و میلاد داور دف قطعاتی در زمینه موسیقی مقامی اجرا کردند. ضمن اینکه پایان بخش برنامه نوازندگی ویولن غزاله نیک پی بود که ۲ قطعه از جمله موسیقی فیلم «فهرست شیندلر» را نواخت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.