دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸

همزمان با جشن بزرگ مباهله؛

برگزیدگان جشنواره ادبی «مباهله» معرفی شدند

جشنواره ادبی شعر مباهله

سینماپرس: همزمان با جشن بزرگ مباهله، سروده‌های احمد علوی، محمدرضا طهماسبی و مرتضی حیدری آل‌کثیر به عنوان آثار برگزیده جشنواره ادبی «مباهله» از سوی هیئت داوران معرفی شدند و اشعارشان را برای حاضران قرائت کردند.

به گزارش سینماپرس، فراخوان سومین دوره جشنواره ادبی «مباهله» اواسط خرداد ماه منتشر شد و تا ۱۷ تیر ماه تعداد ۶۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. از بین آثار رسیده، سه اثر از احمد علوی، محمدرضا طهماسبی و مرتضی حیدری آل‌کثیر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند و همزمان با جشن بزرگ مباهله که شب گذشته در مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی(سرچشمه) برگزار شد، ضمن قرائت اشعار خود مورد تقدیر قرار گرفتند.

این جشنواره همه ساله در ایام مباهله و به منظور طبع‌آزمایی شاعران، در سه بخش منظوم، آزاد و نثر ادبی برگزار می‌شود. اختتامیه این جشنواره با برپایی کنگره شعر و جشن بزرگ مباهله و با حضور اساتید شعر ولایی و آیینی همزمان با ایام سالروز «مباهله» برگزار می‌شود و از شاعرانی که آثارشان برگزیده شده‌است، تقدیر می‌شود.

لازم به ذکر است همانگونه که در دوره های گذشته آثار مناسب انتشار جشنواره در مجموعه ای چاپ و منتشر شد، آثار دور سوم نیز به همراه آثار ادوار پیشین از سوی انتشارات سوره مهر در مجموعه‌ای چاپ و منتشر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.