دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور:

برگزاری رویدادهای متعدد مُد و لباس انتظارات از کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور را برآورده نکرده است

سید مجید امامی

سینماپرس: نخستین نمایشگاه ایران ویژند (برند) بخش غیر رقابتی جشنواره مُد و لباس فجر به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، شهرداری تهران و شرکت نمایشگاهی میلاد نور از امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش سینماپرس، نخستین نمایشگاه ایران ویژند (برند) بخش غیر رقابتی جشنواره مُد و لباس فجر به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، شهرداری تهران و شرکت نمایشگاهی میلاد نور از امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران رسما آغاز به کار کرد.
رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این باره به روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: جشنواره مُد و لباس فجر از سویی برای استعدادیابی و کشف آثار و گزینه‌های برتر، الهام‌بخش و سرآمد در عرصه هنر طراحی لباس، ملزومات و حجاب تلاش می‌کند و از سوی دیگر بهانه‌ای است برای اتصال قاطع بین نظام طراحی، تولید و مصرف پوشاک و مُد، که ماموریت فعالان حوزه حجاب و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در طول سال است.
سیدمجید امامی افزود: ستاد جشنوار مُد و لباس فجر برای تحقق این مأموریت خود به این نتیجه رسید که بخش نمایشی غیر رقابتی که عموم مردم باید آن را بپسندند و بتوانند در آن خرید هم داشته باشند، باید با فاصله از بخش رقابتی و در محیط مناسب‌تری برگزار بشود لذا ایران ویژند عنوانی برای بخش غیر رقابتی جشنواره مُد و لباس فجر است.

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به اینکه گاهی به ما پیشنهاد داده می‌شود که رویدادهای اختصاصی مانتو، لباس نوجوان و ... برگزار کنیم تصریح کرد: علی رغم همه تلاش‌های صورت گرفته، برگزاری رویدادهای متعدد مُد و لباس توسط بخش خصوصی و دولتی در کشور انتظارات از کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور را برآورده نکرده است. بنا بر این معتقدیم باید بخش غیردولتی را در برگزاری چنین رویدادهایی حمایت کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطر نشان کرد: کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در همکاری با وزارت آموزش پرورش، سازمان صدا و سیما، وزارت صمت و دیگر اعضای کارگروه خصوصاً اتحادیه صنف پوشاک تهران و شبکه فراگیر حجاب و عفاف، نمایشگاه ایران ویژن را به عنوان بیانیه رسمی خود در خصوص ماهیت و وضعیت زنجیره تأمین نظام مُد و پوشاک ایرانی اسلامی می‌داند و معتقد است با حضور مردم می‌تواند اعتبار بخشی، اثرسنجی و ارزشیابی از فعالان حوزه مُد و لباس ایرانی اسلامی صورت بگیرد، فعالانی که از عرصه فناوری، آموزش تا صادرات پهنه پوشاک ایرانی اسلامی را شکل می‌دهند.
وی با تاکید بر اهمیت فعالیت ویژندهای داخلی تولید مد و پوشاک ایرانی- اسلامی گفت: «ما ویژندهای فعال در بازار را سربازان کارآمد و مسلح نظام مُد و پوشاک کشور می‌دانیم که در این جنگ نامتقارن فرهنگی میخواهند ملی- تاریخی- سنتی- دینی و ارزشی باشند افزود:
امامی تصریح کرد: اگر یک فعال حوزه پوشاک حجاب نتواند در قالب یک نام و عنوان دارای ضریب نفوذ در بازار به رقابت در این عرصه بپردازد، در بهترین حالت یک نمونه آکواریومی خواهد ماند.
وی با بیان اینکه ما با نمونه‌های آکواریومی نمیتوانیم به دریای مواج نظام مُد و پوشاک فکر کنیم افزود: به همین دلیل و با وجود فعالیت ویژندهای بزرگ و قابل قبول شامل بیش از ۱۵۰ ویژند ایرانی در حوزه مانتو، چادر و ملزومات حجاب و به همین تعداد هم تولیدکنندگان در حال رشد، اما چالش جدی را همچنان ویژندهای مقتدر، دارای شبکه توزیع و عمق نفوذ در بازار می‌دانیم.
امامی بر اهمیت حضور پر قدرت ویژندهای ایرانی در بازارهای داخلی تاکید کرد و گفت: ویژندهای عرصه تولید حجاب اسلامی باید بتوانند آنچنان نفوذی در بازار مخاطبان چند ۱۰ میلیونی حجاب در ایران داشته باشند که دیگر شاهد عرضه بعضا پوشاک قاچاق و همچنین تولید زیر پله‌ای و تولید پوشاک غیر فرهنگی در بازار نباشیم.
وی حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ویژندهای داخلی را معنوی عنوان و خاطرنشان کرد: صنف و صنعت باید در تامین منابع مواد اولیه یاریگر این ویژندها باشند.
رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد توجه بیشتر ویژندها به استفاده از فناوری‌های‌نو و سبک پوشش و پوشاک گروه‌های مختلف مثل نوجوان و آقایان باشیم.
بنا بر این گزارش نخستین نمایشگاه تخصصی ایران ویژند از تاریخ ۲- ۵ مرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.