سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

اتابک نادری:

وضعیت تئاتر به شرایط عادی بازگشته و تعداد تولید آثار و مخاطبان این امر را صحه می گذارد

اتابک نادری در نشست خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

سینماپرس: اتابک نادری بازیگر فیلم «های پاور» گفت: فیلم سینمایی «های پاور» در حال حاضر مراحل فنی خود را پشت سر می گذارد و برای حضور در جشنواره فیلم فجر سال جاری آماده می‌شود، فیلمبرداری اثر اردیبهشت ماه آغاز و خرداد ماه به پایان رسید.

به گزارش سینماپرس، اتابک نادری در گفت‌وگو با میزان پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی بازی در فیلم سینمایی «های پاور» به کارگردان هادی محمدپور را به پایان رسانده ام، این فیلم زندگی شهید منصور ستاری است که بنده افتخار داشتم تا نقش این شهید بزرگوار را بازی کنم.

وی در همین راستا ادامه داد: فیلم سینمایی «های پاور» که اسم یک رادار هوایی است، داستانی از یکی از عملیات‌های موفق هوایی در والفجر هشت است، فیلمی که نگاهی جذاب و دیدنی به آن بازه زمانی دارد.

نادری درباره چگونگی رسیدن به نقش «شهید منصور ستاری» ادامه داد: مستندهای زیادی از این شهید بزرگوار تماشا کردم، درباره زندگی و شخصیت وی مطالعات فراوانی انجام دادم و همچنین برای رسیدن به این نقش با کارگردان اثر گفت‌وگوهای فراوانی داشتم. علاوه بر آن خود پدافند هوایی ارتش هم ویدئوهای خوبی را در اختیار من گذاشت که در مطالعاتم موثر بود.

وی با اشاره به بازی در سریال «شوق پرواز» ادامه داد: پیشتر در سریال تلویزیونی شوق پرواز به ایفای نقش پرداختم و به همین واسطه با حال و هوای اثری با موضوع نیروی هوایی آشنایی داشتم، این تجربه در فیلم «های پاور» کمک فراوانی به من کرد تا با اصطلاحات و اتمسفر چنین اثری آشنایی داشته باشم.

نادری

نادری در همین رابطه افزود: پیش از ایفای نقش شهید منصور ستاری با خانواده و دوستان وی گفتگو داشتم و همچنین تماشای فیلم سینمایی «منصور» که به ابعاد دیگر زندگی این شهید بزرگوار می پرداخت بسیار اثربخش بود.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به حضورش در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر افزود: فیلم سینمایی «های پاور» در حال حاضر مراحل فنی خود را پشت سر می گذارد و برای حضور در جشنواره فیلم فجر سال جاری آماده می‌شود، فیلمبرداری اثر اردیبهشت ماه آغاز و خرداد ماه به پایان رسید.

نادری که همواره در بخش‌های مدیریتی تئاتر فعالیت داشته، درباره وضعیت فعلی این هنر پس از دوران اوج کرونا افزود: به نظر من وضعیت تئاتر به شرایط عادی بازگشته و تعداد تولید آثار و مخاطبان این امر را صحه می گذارد. البته تعطیلی نمایش پروین به دلیل ابتلای عوامل آن به کرونا دلهره آور است و امیدوارم با رعایت بهتر و بیشتر این اتفاق تکرار نشود.

وی در همین رابطه ادامه داد: متاسفانه به دلیل شیوع موج هفتم کرونا زمزمه‌های تعطیلی و یا اعمال محدودیت‌های تازه شنیده می شود، امیدوارم این موج سریعا فروکش کند تا دوباره شاهد تعطیلی تئاتر نباشیم.

نادری

نادری درباره قانون جدید دریافت پروانه نمایش توسط گروه‌های نمایشی برای تولید تئاتر اضافه کرد: این پدیده قانون جدیدی نیست و همواره همین منوال بوده است اما شاید به این شکل صریحا اعلام نشده و همین باعث شده تا گروه ها برداشت اشتباه داشته باشند.

نادری: پروانه نمایش تئاتر اتفاق تازه‌ای نیست

وی در همین رابطه تاکید کرد: پیش از این قانون هم گروه برای دریافت پروانه نمایش باید از طریق مدیر سالن نمایش اقدام می کردند و پس دریافت مجوز نمایشنامه برای اجرا اقدام می کردند، امروز هم شرایط همینگونه است و گروه برای فعالیت باید برای کسب مجوز مدارک مورد نظر را به مرکز هنرهای نمایشی تحویل دهد. شاید پیشتر این توافق شفاها صورت می گرفت اما امروز کاملا رسمی شده است.

نادری درباره قانون جدید دریافت پروانه نمایش تئاتر خاطرنشان کرد: این اطلاعیه نکته ظریفی دارد، نکته این است که مرکز هنرهای نمایشی نمی خواهد هزینه های سنگین بر گروه وارد شده و پیش از دریافت مجوز تمرین کند، در هر صورت گروه می تواند حتی قبل از دریافت پروانه نمایش تمریناتش را انجام دهد اما اگر اثر پروانه نمایش نگرفت این نهاد نسبت به تمرینات انجام شده و هزینه های آن هیچ مسئولیتی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.